Επιλογή Σελίδας

Π.Σ.Π.Θ.

Μάθετε τα πάντα γύρω από το Πειραματικό Σχολείο
ΟΜΙΛΟΙ 2018-19

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

 

 

Όμιλος Φιλαναγνωσίας

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β΄- Γ΄ 

Τρίτη  1:45-3:15 μ.μ.

Ο όμιλος θα περιλαμβάνει αναγνώσεις (συμβατικές, ψηφιακές) κειμένων κατάλληλων για την ηλικία των μαθητών/τριών, που θα σχετίζονται με θέματα που προβλέπονται και στα επίσημα Αναλυτικά Προγράμματα και πολλές δημιουργικές, διασκεδαστικές δράσεις φιλαναγνωσίας (παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου, εικαστικές δημιουργίες, ψηφιακές περιηγήσεις και λογισμικά, κτλ) για τα παιδιά. Στόχος του ομίλου είναι να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία στους μαθητές/τριες.

Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Γκόγκολας Ευστράτιος

 

Όμιλος Θεατρικής Γραφής

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται:  Ε΄ -ΣΤ΄

Δευτέρα 1:45-3:15 μ.μ.

Μέσα από την δραστηριότητα της θεατρικής γραφής επιδιώκεται να έρθει ο μαθητής/τρια σε επαφή με τους κώδικες της συγγραφής ενός θεατρικού έργου και πώς μια ιδέα μπορεί να έχει παραστατική δυνατότητα. Στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων θα γνωρίσουν τις διάφορες μορφές της θεατρικής αρχιτεκτονικής, τα διάφορα στυλ υποκριτικής, το πειραματικό θέατρο και το Θέατρο της Επινόησης (DevisedTheatre). Μέσα από την παρατήρηση της καθημερινής ζωής,της επικαιρότητας αλλά και της ψυχολογίας της εφηβείας, μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και την γνωριμία με διάφορα λογοτεχνικά ρεύματα οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ολότελα δικό τους πρωτότυπο θεατρικό κείμενο που στη συνέχεια θα το παρουσιαστεί σε κοινό.

Υπεύθυνη  εκπαιδευτικός: Στέφα Ευανθία

 

Όμιλος «Λέσχη Κινηματογράφου»

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Γ΄- Δ΄  

Τετάρτη  1:45-3:15 μ.μ.

Βλέπουμε επιλεγμένες παιδικές κινηματογραφικές ταινίες, τις αναλύουμε, τις σχολιάζουμε και μαθαίνουμε να παρακολουθούμε τον κινηματογράφο με “άλλο μάτι”. Μαθαίνουμε να βρίσκουμε τις αλληγορίες και τα βαθύτερα νοήματα που κρύβει η μεγάλη οθόνη, κρίνουμε τους χαρακτήρες και τις συμπεριφορές όχι μόνο των ηρώων αλλά όλων των χαρακτήρων που εμπλέκονται στην υπόθεση, αναλύουμε τα κίνητρά τους και γενικά μαθαίνουμε να παρακολουθούμε και να επεξεργαζόμαστε με κριτικό πνεύμα τις κινηματογραφικές αναπαραστάσεις.  Βασική μας επιδίωξη είναι η ανάπτυξη της συνθετικής, αναλυτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών/τριών με κύριο εργαλείο τον κινηματογράφο. Θα δοθεί επίσης βαρύτητα στην ανάδειξη πολιτισμικών στοιχείων ξένων χωρών που μεταφέρουν οι προβαλλόμενες ταινίες, στον εντοπισμό, την ανάλυση και τη σύγκρισή τους με αυτά της πατρίδας μας με κύριο σκοπό την προαγωγή της πολυπολιτισμικότητας και του διεθνούς πνεύματος. Δεν ξεχνάμε φυσικά ότι πάνω από όλα ο κινηματογράφος είναι χαρά και διασκέδαση! Γι’αυτόν τον λόγο θα κάνουμε τα πάντα για να καλλιεργηθούμε πνευματικά τόσο μέσα από τον προβληματισμό και την αναζήτηση όσο και μέσα από την ψυχαγωγία και την απόλαυση!

Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Χόνδρης Γεώργιος

 

Όμιλος «EV3 JUNIOR ACADEMY»

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται:  Στ΄  

Τρίτη – Παρασκευή  1:45-3:15 μ.μ.

Ο όμιλος θα προετοιμάσει τους μαθητές /τριες στη διδασκαλία των STEM αξιοποιώντας τα Lego Mindstorms Education EV3. Το βασικό πακέτο επιτρέπει στους μαθητές/τριες να χτίσουν, να προγραμματίσουν και να δοκιμάσουν τις δικές τους λύσεις σε πραγματικά προβλήματα της ρομποτικής τεχνολογίας. Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων (hands on activities) οι μαθητές/τριες θα ενισχύσουν τις απαραίτητες για τον 21ο αιώνα δεξιότητες, όπως τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων σε συνεργατικό περιβάλλον. Στόχος του ομίλου είναι η εξοικείωση με το hardware των Lego Mindstorms Education EV3, το software και την ενσωμάτωση των επιμέρους στο αναλυτικό, σχολικό πρόγραμμα. Οι εβδομαδιαίες δραστηριότητες θα εμπλέκουν με διασκεδαστικό τρόπο τους μαθητές/τριες, ώστε η πρόσκτηση της γνώσης και των δεξιοτήτων να επιτυγχάνεται μέσα από το παιχνίδι και τη συζήτηση.

Υπεύθυνες  εκπαιδευτικοί: Σιούλη Στυλιανή – Κουτλή Παναγιώτα

 

Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής  με  το WEDO2

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Δ΄– Ε΄  

Πέμπτη  1:45-3:15 μ.μ.

Η δομή του ομίλου θα παρουσιάσει την παρακάτω διάρθρωση:1. Γνωριμία με τα τμήματα από τα οποία αποτελείται μία ρομποτική πλατφόρμα WEDO 2 και συναρμολόγηση κατόπιν συγκεκριμένων tutorials κάποιων μοντέλων. 2. Ταυτόχρονη εισαγωγή στο προγραμματιστικό περιβάλλον της Lego  και εκμάθηση της λειτουργίας κατά πρώτο λόγο των κινητήρων και κατόπιιν των αισθητήρων της πλατφόρμας. 3. Εισαγωγή στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 2 και σταδιακή διασύνδεσή του (ειδικές λειτουργίες) με τη ρομποτική πλατφόρμα WEDO2. 4. Σχεδιασμός ρομποτικής κατασκευής και επιφάνειας εργασίας (πίστα) σχετικά με τη θεματική ”Εποικισμός στον Άρη” που αποτελεί και το θέμα του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής της WRO Hellas στον οποίο θα συμμετάσχουμε. 5. Προσπάθεια δημιουργίας ρομποτικής κατασκευής και με τη χρήση της ρομποτικής πλατφόρμας Mindstorms Ev3  της Lego, τμήματος από το ερευνητικό κέντρο του CERN (ενδεχομένως αντίγραφο του επιταχυντή ανδρονίων LHC ή του πειράματος ATLAS). Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στα πλαίσια του προγράμματος Playing with Protons που υλοποιείται φέτος στο σχολείο με συντονιστή τον υπεύθυνο του παρόντος ομίλου. Μέσα από την ενασχόλησή μας με την εκπαιδευτική ρομποτική με τις πλατφόρμες wedo 2 της Lego βασικός σκοπός είναι η κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου και η διασύνδεσή του με τη μηχανική, μαθηματικά και φυσική στηριζόμενοι στη μεθοδολογία STEM, λειτουργώντας ουσιαστικά και ως εργαλείο μάθησης.

Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Καρατζίδης Ευστράτιος

 

Όμιλος Αντισφαίρισης

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Δ΄– Ε΄-ΣΤ΄  

Τρίτη  1:45-3:15 μ.μ.

Σκοπός του ομίλου η  εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων στην αντισφαίριση. Στόχοι η ανάπτυξη του κινητικού συντονισμού, των αντιληπτικών ικανοτήτων, της κιναισθητικής και οπτικής αντίληψης και η ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τριών. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι στο τέλος τη;ς σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες θα είναι ικανοί να: α) εκτελούν τα βασικά κτυπήματα στο τένις: Forehand drive, Backhand drive, Serve  β) να ανταλλάσσουν μπαλιές με τους συμμαθητές τους σε συνθήκες συνεργατικού παιχνιδιού  γ) να γνωρίζουν τους κανονισμούς στο τένις.

Υπεύθυνη  εκπαιδευτικός: Χατζηπαντελή Αθανασία

 

Όμιλος Πληροφορικής «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙ-ΖΩ»

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Δ΄– Ε΄-ΣΤ΄  

Πέμπτη  1:45-3:15 μ.μ.

Ο όμιλος στοχεύει να αποτελέσει μια ευχάριστη εισαγωγή στον κόσμο του προγραμματισμού. Μέσα από εύκολες και διασκεδαστικές δραστηριότητες, μαθήτριες και μαθητές της ΣΤ’ δημοτικού θα εξοικειωθούν με βασικές γνώσεις προγραμματισμού δημιουργώντας τις δικές τους εφαρμογές και διαδραστικά παιχνίδια για έξυπνες φορητές συσκευές (κινητά τηλέφωνα, tablets, κλπ). Στα πλαίσια του ομίλου θα διδαχθεί το περιβάλλον προγραμματισμού MIT App Inventor.

Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Κουτσάκας Φίλιππος

 

Όμιλος Ορχήστρας

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Γ΄-ΣΤ΄  

Στη σχολική ορχήστρα (μουσικό σύνολο) συμμετέχουν μαθητές/τριες που γνωρίζουν ήδη να παίζουν ένα μουσικό όργανο, ευρωπαϊκής ή παραδοσιακής μουσικής.  Στόχοι του είναι αφενός η εκμάθηση της μουσικής μέσα από τη θεωρία και την πράξη και αφετέρου η ανάπτυξη των νοητικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών.

Υπεύθυνη  εκπαιδευτικός: Στεργιάκη Αθανασία

Όμιλος Φωνητικού μουσικού συνόλου (Χορωδία)

Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β΄-ΣΤ΄  

Στόχοι του είναι αφενός η κατανόηση της ορθής εκτέλεσης ενός τραγουδιού μέσα από την εκμάθηση των διαφόρων τεχνικών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, και αφετέρου η ανάπτυξη των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από την καλλιέργεια της έννοιας του συνόλου.

Υπεύθυνη  εκπαιδευτικός: Στεργιάκη Αθανασία

Πλαίσιο λειτουργίας των Ομίλων
Το πλαίσιο λειτουργίας των Ομίλων που αφορούν τη φοίτηση των μαθητών/τριών  ρυθμίζονται από την ΑΔΑ: ΒΛΛ99-Τ28 :

  • Η εγγραφή των μαθητών/τριών στους Ομίλους γίνεται με αίτηση στο ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου εκ μέρους των ασκούντων τη γονική τους μέριμνα, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του δασκάλου, του μαθητή και του διευθυντή της σχολικής μονάδας.
  • Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετάσχει σε δύο ομίλους κατ’ ανώτατο όριο.
  • Οι μαθητές/τριες που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου μπορούν να παρακολουθήσουν έναν όμιλο
  • Για να θεωρηθεί επιτυχής η συμμετοχή των μαθητών στον Όμιλο απαιτείται:

Α) η συστηματική παρακολούθηση (ο μαθητής δεν μπορεί να απουσιάσει πάνω από 8 διδακτικές ώρες ετησίως)
Β) η εκπόνηση εργασιών ή/και η πραγματοποίηση οποιουδήποτε άλλου έργου τους ανατεθεί από τον/την υπεύθυνο/η του Ομίλου
Μαθητές, που δεν ανταποκρίνονται συστηματικά στις παραπάνω υποχρεώσεις, χάνουν το δικαίωμα συνέχισης της παρακολούθησης των εργασιών του Ομίλου.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της παρακολούθησης του Ομίλου ο μαθητής παίρνει πιστοποιητικό επιτυχούς συμμετοχής.

Σκοπός λειτουργίας των Ομίλων
Όπως ορίζεται στο άρθρο 45 του νόμου για τη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, από το σχολικό έτος 2012-2013 συγκροτούνται “Όμιλοι δημιουργικότητας και αριστείας“, με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών. Φέτος για έκτη χρονιά σχεδιάστηκαν και λειτουργούν στο σχολείο μας  Όμιλοι. Στόχος των υπεύθυνων εκπαιδευτικών κατά τον σχεδιασμό των ομίλων ήταν να εντάξουν πλήθος δραστηριοτήτων ώστε να ανταποκριθούν στα ενδιαφέροντα όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών/τριών.