Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Π.Σ.Π.Θ.

Η παράδοση στη σύγχρονη εκπαίδευση

Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Νηπιαγωγείο

Το Νηπιαγωγείο του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποτελείται από 1 τμήμα.

Δημοτικό

Το Δημοτικό του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποτελείται από 6 τμήματα (1 τμήμα σε κάθε τάξη).

Γυμνάσιο/Γενικό Λύκειο

Το Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποτελείται από 12 τμήματα ( 2 τμήματα σε κάθε τάξη).

Τελευταία Νέα

Μεγάλη επιτυχία μαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου στον Διαγωνισμό Μαθηματικών  “Ευκλείδης”

Μεγάλη επιτυχία μαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου στον Διαγωνισμό Μαθηματικών “Ευκλείδης”

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές του ΠΣΠΘ, Ιωάννη Γαλαμάτη της Γ’ Λυκείου και Λουκά Λίτσο της Β’ Λυκείου για την μεγάλη επιτυχία τους στον Διαγωνισμό «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας. Ήδη, οι μαθητές προετοιμάζονται για την τρίτη φάση του Διαγωνισμού,...

Διαβάστε Περισσότερα
Πρόκριση μαθητών και μαθητριών της Β’ και Γ’ Λυκείου στη 2η φάση του 7ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Στατιστικής

Πρόκριση μαθητών και μαθητριών της Β’ και Γ’ Λυκείου στη 2η φάση του 7ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Στατιστικής

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και μαθήτριες του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Νίκη Αποστολίδου, Μαριτίνα Ζήσιου, Ευμορφία Παρδάλη, Λουκά Λίτσο, Βαφειαδάκη Κωνσταντίνο, Μιχαηλίδη Μιχαήλ, Σιναπίδη Ιωάννη, Βαφειαδάκη Πέτρο, Χατζόπουλο Κωνσταντίνο...

Διαβάστε Περισσότερα
Αποτελέσματα β’ φάσης του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής  «Αριστοτέλης 2024» για τη Γ’ Λυκείου

Αποτελέσματα β’ φάσης του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής  «Αριστοτέλης 2024» για τη Γ’ Λυκείου

Η β’ φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής «Αριστοτέλης 2024» για τη Γ’ Λυκείου διεξήχθη την Παρασκευή 05/01/2024 στους χώρους του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και σε αυτόν δικαίωμα συμμετοχής είχαν οι πρωτεύσαντες της α’ φάσης, μεταξύ των οποίων και...

Διαβάστε Περισσότερα

Ξεχωριστές ζωντανές στιγμές

Η καθημερινότητα του σχολείου

Χριστουγεννιάτικες μουσικές δράσεις του Ομίλου Ορχήστρας & Φωνητικής Γυμνασίου-Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ.

Χριστουγεννιάτικες μουσικές δράσεις του Ομίλου Ορχήστρας & Φωνητικής Γυμνασίου-Λυκείου του Π.Σ.Π.Θ.

Την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023 ο  Όμιλος Ορχήστρας & Φωνητικής Γυμνασίου-Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Μαρία Πατιώ παρουσίασε ένα μικρό μουσικό πρόγραμμα στο πλαίσιο του Χριστουγεννιάτικου Bazaar που...

Διαβάστε Περισσότερα
Πρώτο βραβείο για μαθητές/τριες της Α λυκείου στον μεγάλο διαγωνισμό ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης

Πρώτο βραβείο για μαθητές/τριες της Α λυκείου στον μεγάλο διαγωνισμό ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης

Με πανηγυρισμούς, επευφημίες και παιδικές φωνές έκλεισε ο μεγάλος εκπαιδευτικός διαγωνισμός ανακύκλωσης της ΤΕΧΑΝ, που ξεκίνησε πριν από περίπου δύο μήνες σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού....

Διαβάστε Περισσότερα

Καινοτόμες Δράσεις – Αν(τ) έχουμε-Ομάδες Γονέων-Σείριος

Απώτερος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια και τους φορείς της Κοινότητας, ώστε να επιτευχθεί  η ενίσχυση του γονεϊκού ρόλου και η έμμεση καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητά των νηπίων του Πειραματικού Σχολείου...

Διαβάστε Περισσότερα

“Από Κοινού”- Πάνινες Κούκλες

Στο  συγκεκριμένο εργαστήριο , ζητήσαμε από τους γονείς να έρθουν το απόγευμα στο σχολείο με τα παιδιά, προκειμένου να κατασκευάσουμε πάνινες κούκλες. Συγκεκριμένα, ζητήσαμε να μας φέρουν για την κατασκευή τα πρώτα ρούχα των παιδιών τους και τα σεντονάκια τους. Τη...

Διαβάστε Περισσότερα

Καινοτόμες Δράσεις-“Από κοινού”

Η σύγχρονη αντίληψη για τον ρόλο του σχολείου προάγει όχι μόνο τη μάθηση, αλλά και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και προσαρμογή των παιδιών. Επίσης , επισημάνει την ανάγκη εμπλοκής των γονέων και της κοινότητας προκειμένου να επιτευχθούν τα μέγιστα σχολικά και μετέπειτα...

Διαβάστε Περισσότερα

Έκδοση Πιστοποιητικού Διαπίστωσης Πάθησης για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις το ακαδημαϊκό έτος 2024-25

Αναφορικά με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σας ενημερώνουμε ότι οι υποψήφιοι της ειδικής αυτής κατηγορίας καλούνται να απευθυνθούν σε μία από τις Ειδικές Επταμελείς Επιτροπές, που έχουν...

Διαβάστε Περισσότερα

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή -Πετρόσουπα

Η θεατρική μας παράσταση βασίστηκε σε επικαιροποιημένες  τεχνικές του σωματικού θεάτρου, του θεάτρου σκιών, του θεάτρου της σιλουέτας και  κυρίως του θεάτρου της επινόησης. Με τις παραπάνω τεχνικές προωθείται η συλλογική δραστηριότητα μιας καλλιτεχνικής ομάδας που...

Διαβάστε Περισσότερα
Συμμετοχή του Π.Σ.Π.Θ. στο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: “Οι φωτιστές των Σλάβων Αγ. Κύριλλος και Μεθόδιος”

Συμμετοχή του Π.Σ.Π.Θ. στο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: “Οι φωτιστές των Σλάβων Αγ. Κύριλλος και Μεθόδιος”

Συναρπαστική η συμμετοχή του ΠΣΠΘ με τους Βαγγέλη Στολτίδη και Βασιλική Μαρτζαβού στο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο (1/12/23) που διοργάνωσε το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης με θέμα "Οι φωτιστές των Σλάβων Αγ. Κύριλλος και Μεθόδιος". Καταχειροκροτήθηκε η αποφώνηση στα...

Διαβάστε Περισσότερα
Συμμετοχή του Π.Σ.Π.Θ. με 2 ταινίες μικρού μήκους στην 23η CameraZizanio – Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας

Συμμετοχή του Π.Σ.Π.Θ. με 2 ταινίες μικρού μήκους στην 23η CameraZizanio – Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας

Την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023 το σχολείο μας έλαβε μέρος στην Ευρωπαϊκή 23η Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio, με 2 ταινίες μικρού μήκους: Στην κατηγορία 17-20 ετών με την ταινία μικρού μήκους «Η διακριτική σχέση της μουσικής με τα...

Διαβάστε Περισσότερα

Πρόσκληση Χριστουγεννιάτικης Γιορτής

https://www.youtube.com/watch?v=FkrJw6-gQAw Τα παιδιά με την τεχνική του stop motion δημιούργησαν την πρόσκληση για την Χριστουγεννιάτικη Γιορτή τους. Το υλικό που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν ήταν το αλεύρι καθώς η γιορτή έχει θέμα τη μαγειρική. Σχημάτισαν στο αλεύρι...

Διαβάστε Περισσότερα
Εκπαιδευτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Εκπαιδευτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Την Τρίτη 28 Νοεμβρίου (Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση) το β2 γυμνασίου του ΠΣΠΘ τίμησε τον απόφοιτό του Μανόλη Αναγνωστάκη, διαβάζοντας ποιήματά του για τον Πόλεμο στην πλατεία που φέρει τ’ όνομά του. Ανοιχτό μάθημα ποίησης - μέρος της καινοτόμου δράσης  «Η...

Διαβάστε Περισσότερα

Η διοίκηση του σχολείου

Ελένη Ρώσσιου, Διευθύντρια Γυμνασίου / Γενικού Λυκείου

Λάγουρη Μαρίνα, Διευθύντρια Δημοτικού

Μαστοροδήμου Σταυρούλα, Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου

Ο ιδρυτής του σχολείου

Αλέξανδρος Δελμούζος

Έλληνας παιδαγωγός και κύριος εκπρόσωπος του εκπαιδευτικού δημοτικισμού.
Ιδρυτής του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

“Η εκπαίδευση είναι το διαβατήριο για το αύριο. Γιατί το αύριο ανήκει σε αυτούς που προετοιμάζονται για αυτό σήμερα.”

Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1929 για την θεωρητική και πρακτική παιδαγωγική μόρφωση των φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το κτήριο του σχολείου σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη. Πρωτολειτούργησε το 1934 με διευθυντή το Βασίλειο Τατάκη, ο οποίος έγινε αργότερα καθηγητής της Φιλοσοφίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και με επιβλέποντα καθηγητή τον Αλέξανδρο Δελμούζο.

«….Γιατί το σχολείο μας λέγεται Πειραματικό; Πάνε κάπου 50 χρόνια που, με τις προόδους που έκαμεν  η ψυχολογία κυρίως, τα προβλήματα της αγωγής άρχισαν να γίνονται αντικείμενο, μελέτης συστηματοποιημένης, επιστημονικής. Έτσι στερεώθηκεν η παιδαγωγική επιστήμη. Αλλά η μελέτη δε φτάνει και μάλιστα προκειμένου για την αγωγή που είναι πιότερο πράξη, λιγότερο θεωρία. Πολύ γρήγορα έγινε αισθητή η ανάγκη προτύπων σχολείων στα οποία θα δινόταν το δικαίωμα της εφαρμογής των επιτευγμάτων της επιστήμης. Από τέτοια ανάγκη βγήκαν και τα πειραματικά σχολεία. Για να γίνω σαφέστερος ας μου επιτραπεί να σας μεταφέρω κάπου αλλού. Χρόνια τώρα το κράτος μας προσπαθεί με κάθε τρόπο να βελτιώσει τη γεωργία μας. Ιδρύει ινστιτούτα καπνού, σίτου, βάμβακος κλπ. Τι σκοπό έχουν αυτά; Να μελετήσουν επιστημονικά τους όρους του κλίματος, τη σύσταση του εδάφους, τις αρρώστειες που επιχωριάζουν στον τόπο μας και ό,τι σχετικό, με σκοπό πάντα τη βελτίωση της παραγωγής. Τον  ίδιο σκοπό έχουν και τα Πειραματικά σχολεία για την αγωγή. Να βελτιώσουν την ελληνική παιδεία. Οι μεταρρυθμίσεις που θα κριθεί αναγκαίο να γίνουν, θα μετρηθούν απάνω στις πραγματικές ανάγκες και συνθήκες της ζωής μας, στην ψυχολογία του Ελληνόπαιδος, την ιστορία μας, τα ιδανικά μας. Αυτός με συντομότατα λόγια ο σκοπός μας…»

Απόσπασμα από την Ομιλία του Βασιλείου Τατάκη σε Συγκέντρωση Γονέων του Πειραματικού Σχολείου στις 11 Νοεμβρίου 1935. Ο Βασίλειος Τατάκης υπηρέτησε ως διευθυντής του σχολείου την περίοδο 1934-1938. (Επιμέλεια – Παρουσίαση Γ. Καλλίνης, Νέα Παιδεία, Τεύχος 163, σσ. 11-22, 2017).