Μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Λυκείου του ΠΣΠΘ συνεργάστηκαν με συνομήλικους τους από το Κολλέγιο Ανατόλια, το Crnjanski High School της Σερβίας και τα NOVA International Schools της Βόρειας Μακεδονίας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος EU – Xplorers .
Το ερευνητικό έργο είχε διάρκεια 6 μηνών και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Erasmus + ( ΚΑ3 2018 – 2021 –policy making- entitled «Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture») κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς 2020-2021. Συνολικά συμμετείχαν 38 μαθητές/τριες από τις τρεις χώρες, ηλικίας 16-18 ετών, εκ των οποίων οι 12 ήταν από το Λύκειο του ΠΣΠΘ.
Μέσω του προγράμματος οι συμμετέχοντες/ουσες με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες με στόχο να κατανοήσουν τα «δομικά» στοιχεία της ευρωπαϊκής ταυτότητας, τη φύση των δεσμών μεταξύ των πολιτών της ΕΕ, τις προϋποθέσεις και τις προοπτικές της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Η προσέγγιση της πολιτιστικής και επιστημονικής παρακαταθήκης της Ευρώπης με συγκεκριμένο και συστηματικό τρόπο αποτέλεσε εργαλείο ώστε οι μαθητές/τριες να ανιχνεύσουν και να εντοπίσουν τα στοιχεία εκείνα που, ακόμη και μέσα από τις αντιθέσεις ή τις ιδιαιτερότητές τους, συνθέτουν σήμερα την ευρωπαϊκή ταυτότητα.
Η ίδια η ερευνητική διαδικασία λειτούργησε ως πεδίο άσκησης της Δημοκρατίας, καθώς οι μαθητές/τριες εξέφραζαν ελεύθερα τις απόψεις τους αλλά και τις διαφωνίες τους μέσα από έναν ανοιχτό διάλογο, με σεβασμό στους κανόνες, τη διαδικασία, και την άποψη του κάθε συμμετέχοντα. Η εμπειρία ήταν εξαιρετική και από την αξιολόγηση προέκυψε ότι τα παιδιά εκτίμησαν τόσο το κομμάτι της συνεργασίας με σχολεία του εξωτερικού όσο και το γεγονός ότι ασχολήθηκαν με θέματα εκτός της ύλης των μαθημάτων τους και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες και ανέλαβαν να διερευνήσουν, να αποτυπώσουν και να παρουσιάσουν επτά θεματικές ενότητες (επιστήμη, κοινωνικές επιστήμες, λογοτεχνία, τέχνες, τεχνολογία, οικονομία, πολιτική και ανθρώπινα δικαιώματα) με την υποστήριξη και τη συμβουλευτική αρωγή των υπεύθυνων καθηγητών/τριών. Οι εργασίες των μαθητών/τριών, πραγματικά ευφάνταστες και εμπεριστατωμένες, παρουσιάστηκαν στην τελική εκδήλωση διάχυσης αναδεικνύοντας ένα πολλά υποσχόμενο προφίλ της νέας γενιάς Ευρωπαίων Πολιτών γεγονός που αποτελεί ελπιδοφόρο μήνυμα όχι μόνο για την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και για την ευρύτερη κοινωνία. Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών δήλωσε ότι θα σύστηναν αντίστοιχο project και σε συμμαθητές/τριές τους και πως θα ήταν διατεθειμένοι/ες να εργαστούν σε κάτι αντίστοιχο και τη νέα σχολική χρονιά.
Η εκπαίδευση και διδακτική διαδικασία αξιοποιήθηκε ως όχημα για την προώθηση αρχών, αξιών και της δημοκρατικής κουλτούρας της ΕΕ, η οποία συμβάλλει στην αποδοχή της ΕΕ ως μια οντότητα που λειτουργεί σε πολλά διαφορετικά επίπεδα υπέρ όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως ταυτότητας. Οι εκπαιδευτικοί Teachers4Europe (T4E) λειτουργούν ως κοινωνικοί και πολιτιστικοί φορείς, διαδίδοντας τις ευρωπαϊκές αξίες στη σχολική κοινότητα, σε συναδέλφους/ισσες, σε νέους/ες και την κοινωνία. Επιπλέον, προωθούν τον διάλογο μεταξύ των ενδιαφερομένων σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο και συμβάλουν στην πραγματοποίηση συνεργιών και στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και κατάρτισης, μέσω της γνώσης για την Ευρώπη και τις αξίες της, με έμφαση στον τομέα του Δημοκρατικού Πολιτισμού και της Διαπολιτισμικής Κατανόησης.
Τη γενική επίβλεψη του προγράμματος είχε η Δρ. Ελένη Ρώσσιου, Διευθύντρια του ΠΣΠΘ, eTwinning Ambassador και Ambassador στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Teachers 4 Europe. Τον συντονισμό του προγράμματος είχε η Ερασμία Παπαδοπούλου, καθηγήτρια Μαθηματικών στο ΙΒ του Κολλεγίου Ανατόλια και συμμετέχουσα στο πρόγραμμα Teachers 4 Europe. Για την υλοποίηση του προγράμματος στο ΠΣΠΘ υπεύθυνη εκπαιδευτικός ήταν η Αλεξάνδρα Μαυρίδου, υποδιευθύντρια ΠΣΠΘ και συμμετέχουσα στο πρόγραμμα Teachers 4 Europe από το 2018.
Το ΠΣΠΘ συγχαίρει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων για τη συνέπεια και τη δημιουργικότητά τους στο πλαίσιο του προγράμματος. Για τη νέα σχολική χρονιά δρομολογούνται ήδη ανάλογες δράσεις που συνάδουν απόλυτα με τη φυσιογνωμία και την ταυτότητα του ΠΣΠΘ και αναδεικνύουν τις ικανότητες και δεξιότητες των μαθητών/τριών μας.
Recent Comments