Στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Ανατόλια από την Παρασκευή 10 έως την Κυριακή 12 Μαρτίου 2023 πραγματοποιήθηκε το 9ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΑCSTAC) με σκοπό την προώθηση των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STE(A)M). Το συνέδριο απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, Καλλιτεχνικού Γυμνασίου και Καλλιτεχνικού Λυκείου, όλων των σχολικών μονάδων της χώρας και του εξωτερικού ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας και επικοινωνίας, παρουσιάζοντας τις εργασίες τους ως πραγματικοί ερευνητές στο πλαίσιο ενός μαθητικού επιστημονικού συνεδρίου.
Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ) συμμετείχε με την παρουσίαση δύο εισηγήσεων:
α)«Mission to the moon” με τις μαθήτριες Θειόκα Χαραλαμπία, Θειόκα Ελισάβετ, Καλή Δωροθέα του β1 Γυμνασίου και μέντορες τις εκπαιδευτικούς Αλεξάνδρα Νικολαΐδου ΠΕ04.01 και Ελένη Ρώσσιου, ΠΕ.86. Οι μαθήτριες σχεδίασαν 3d μια διαστημική βάση στη σελήνη. Η εργασία βραβεύτηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου με το 1ο βραβείο Φυσικής.
β) «Μελετώντας την τριβή στα αθλητικά παπούτσια» με τους μαθητές Μπόσκο Θεόδωρο και Τσιάρα Ιωάννη του β2 Γυμνασίου σε διασχολική συνεργασία με μαθήτριες του 2ου ΓΕΛ του Κολλεγίου Ανατόλια και μέντορα του ΠΣΠΘ την Αλεξάνδρα Νικολαΐδου ΠΕ.04.01. Οι μαθητές χρησιμοποιώντας διαφορετικές πειραματικές μεθόδους και με τη χρήση Arduino, αισθητήρα απόστασης, φωτοπυλών και κινητών τηλεφώνων υπολόγισαν τον συντελεστή τριβής διαφόρων αθλητικών παπουτσιών και σύγκριναν τις πειραματικές μεθόδους.
Η εμπλοκή των μαθητών/τριών στις διεργασίες του συνεδρίου τους/τις μυεί στη διερευνητική μάθηση, στην αναζήτηση, συλλογή και επιλογή πληροφοριών, στην αναζήτηση και υλοποίηση λύσεων σε ανακύπτοντα προβλήματα και εντέλει στην κατασκευή καινοτόμων προϊόντων. Καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η συνεργασία, η αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας, η επικοινωνία, η προσωπική και κοινωνική υπευθυνότητα κατακτούν βιωματικά τη γνώση και παράλληλα καλλιεργούν την κοινωνική τους υπευθυνότητα.
Θερμά συγχαρητήρια στις μαθήτριες Θειόκα Χαραλαμπία, Θειόκα Ελισάβετ και Καλή Δωροθέαπου διακρίθηκαν με την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και άρτια εργασία και εισήγησή τους, αλλά και στην ομάδα των μαθητών για το ενδιαφέρον, την επιμέλεια, τη σοβαρότητα και τον ενθουσιασμό που επέδειξαν κατά τη διερεύνηση του θέματός τους και την προετοιμασία και παρουσίαση της εισήγησής τους. Πολλές ευχαριστίες και συγχαρητήρια αξίζουν και στις μέντορες εκπαιδευτικούς τους κκ Α. Νικολαΐδου και Ε. Ρώσσιου για την καθοδήγηση και την υποστήριξη που παρείχαν στις ομάδες των μαθητών/τριών.
Recent Comments