Οι μαθητές/τριες της γ΄ Γυμνασίου ΠΣΠΘ παρουσίασαν την Τρίτη 16/5 στην αίθουσα τελετών “Αλέξανδρος Δελμούζος” τις ψηφιακές τους αφηγήσεις, απότοκα της συμμετοχής στο ερευνητικό πρόγραμμα Κόμβοι Ψηφιακής Αφήγησης – ΚΟ.ΨΗ.Α. (Digital Storytelling Hubs) το οποίο υλοποιείται από το Εργαστήριο για τη Μελέτη της Ανάγνωσης και της Γραφής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ με χρηματοδότηση του ΕΛΙΔΕΚ. Περισσότερες πληροφορίες για το ερευνητικό πρόγραμμα μπορείτε να δείτε στον ιστότοπο DIGI.STORY.HUB
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και κατά την εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΝΠΣ) οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση και υποστήριξη της διδάσκουσας εκπαιδευτικού Αλεξάνδρας Μαυρίδου (φιλόλογος), δημιούργησαν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις με αφόρμηση αυτοτελή εκτενή λογοτεχνικά έργα τα οποία διδάχθηκαν κατά το Β΄ τετράμηνο. Συγκεκριμένα, για τη γ΄ Γυμνασίου του ΠΣΠΘ επιλέχθηκαν από τη λίστα του ΙΕΠ με τα προτεινόμενα Το αγόρι με τη βαλίτσα (Κένι, Μ., 2016) για το ένα τμήμα και Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου σε Graphic Novel (Δαρλάση, Α. & Μαστώρος, Δ., 2020) για το άλλο. Καθώς, στο μετα-αναγνωστικό στάδιο των ΝΠΣ προτείνεται να παροτρύνονται οι μαθητές/τριες στην έμπρακτη κατανόηση της λειτουργίας των ποικίλων εκφραστικών τρόπων και τεχνικών μέσα από την επιλεκτική αξιοποίησή τους σε δικά τους κείμενα δημιουργικής γραφής, οι ψηφιακές αφηγήσεις κρίθηκαν ως κατάλληλο εκπαιδευτικό εργαλείο για την ολοκλήρωση του κύκλου διδασκαλίας του αυτοτελούς εκτενούς λογοτεχνικού κειμένου.
Σε μια προσπάθεια ενίσχυσής της φαντασίας των μαθητών/τριών ανατέθηκε στους/στις μαθητές/τριες η σύνθεση μυθοπλαστικών ιστοριών με αφόρμηση τα λογοτεχνικά έργα που διαβάστηκαν στην τάξη. Προκειμένου να προετοιμαστούν σωστά ώστε να δημιουργήσουν αξιόλογες ψηφιακές αφηγήσεις, ζητήθηκε κατά το αναγνωστικό στάδιο να εντοπίσουν σημεία των λογοτεχνικών έργων που τους προκάλεσαν ιδιαίτερες σκέψεις και συναισθήματα, να τα σχολιάσουν, να τα προβάλλουν μέσω των δραστηριοτήτων και να τα συζητήσουν στην ολομέλεια της τάξης. Αντλώντας έμπνευση από πρόσωπα, αντικείμενα, σκηνικό, ιστορικό πλαίσιο, εικόνες των λογοτεχνικών έργων οι μαθητές/τριες έγραψαν τις δικές τους ιστορίες, τις αφηγήθηκαν, τις οπτικοποίησαν και σε τελικό στάδιο συνέθεσαν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις.
Κατά την τρίωρη εκδήλωση παρουσίασης των ψηφιακών αφηγήσεων οι μαθητές/τριες εισηγήθηκαν τις ψηφιακές τους αφηγήσεις με αναφορά στο βιβλίο και στο ερέθισμα από το οποίο άντλησαν έμπνευση και αιτιολόγησαν την επιλογή του θέματος συνδέοντάς το με το κείμενο αναφοράς. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε, σχολίασε τις ψηφιακές αφηγήσεις και συζήτησε με τους/τις μαθητές/τριες η κα Βενετία Αποστολίδου, Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Διευθύντρια του Εργαστηρίου για τη Μελέτη της Ανάγνωσης και της Γραφής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία (ΕΜΑΓΕΚ) και επιστημονική υπεύθυνη του ερευνητικού προγράμματος την οποία ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία και τη συνδρομή της στην ανατροφοδότηση των μαθητών/τριών.
Οι μαθητές/τριες θα συμμετέχουν στη γιορτή ψηφιακής αφήγησης που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023 στη μεγάλη αίθουσα τελετών του ΑΠΘ.
Θερμά συγχαρητήρια στους/στις μαθήτριές μας για την εξαιρετική προετοιμασία, την πολλή και καλή δουλειά και τα ευφάνταστα παραδοτέα τους, καθώς και στην υπεύθυνη καθηγήτριά τους για την υποστήριξή της στο όλο εγχείρημα.
Recent Comments