Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Στο 10o Διεθνές Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας ACSTAC που πραγματοποιήθηκε στο Κολλέγιο Ανατόλια στις 19 και 20 Απριλίου 2024 με τη συμμετοχή πάνω από 500 μαθητών από όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, το ΠΣΠΘ συμμετείχε με τρεις εργασίες:

  • Η εργασία “MySchool Eye” των μαθητών της Β’ Λυκείου Κωνσταντίνου Βαφειαδάκη, Λουκά Λίτσο και Μιχαήλ Μιχαηλίδη με μέντορα τον κ.Νίκο  Γουναρόπουλο, (Μαθηματικό-Στατιστικό-Πληροφορικό) πήρε το 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ BEST APPLICATION!

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα Η/Υ που, σε πραγματικό χρόνο, “παρακολουθεί” μια τυπική σχολική ημέρα και μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο, για την διεύθυνση ενός σχολείου, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς. Το πρόγραμμα αυτό ήταν η υλοποίηση μιας καινοτόμου ιδέας που ανέπτυξε και επόπτευσε ο καθηγητής τους Νίκος Φ.. Γουναρόπουλος.

  • Η εργασίαSaving Energy in a Green Schoolτων μαθητών/τριών της  Γ΄ Γυμνασίου Χαραλαμπία Θειόκα, Ελισάβετ Θειόκα, Ματθαίο Βασίλογλου και Ιωάννη Τσιάρα με  μέντορες  εκπαιδευτικούς την κ.Αλεξάνδρα Νικολαΐδου Φυσικό, την κ.Ελένη  Ρώσσιου  Πληροφορικό και την κ.Κυριακούλα Μαλιαρά Αγγλικών, πήρε το 1o ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ!

Στην εργασία με τίτλο «Saving Energy in a Green School» έγινε μια μελέτη για την εξεύρεση τρόπων εξοικονόμησης ενέργειας στον χώρο του σχολείου. Οι μαθητές κατασκεύασαν ένα τρισδιάστατο μοντέλο του σχολείου, τοποθέτησαν φωτοβολταϊκά στην οροφή του, ένα υπόγειο πάρκινγκ  με  φορτιστές  ηλεκτρικών  ποδηλάτων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύστημα γεωθερμίας για τη θέρμανσή του,  λάμπες εξοικονόμησης   ενέργειας  που η φωτοβολία τους  ρυθμίζεται με τη βοήθεια μικροεπεξεργαστή ArduinoUnoκαι αισθητήρα μέτρησης της  φωτεινής ακτινοβολίας, τα κατάλληλα  φυτά στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο του σχολείου που να ευδοκιμούν στις κλιματικές συνθήκες της πόλης και αισθητήρες υγρασίας που θα ρυθμίζουν αυτόματα το πότισμά τους. Επίσης κατασκεύασαν τρισδιάστατους συλλέκτες βρόχινου νερού και βρύσες με αισθητήρες που θα ελέγχουν τη ροή για την αποφυγή της άσκοπης σπατάλης  νερού.

  • Eπιπλέον, συμμετείχε η εργασία «Η διακριτική σχέση της μουσικής με τα πλατωνικά στερεά» των μαθητών της Γ  Λυκείου Μπαργιώτα Κύρου-Κυρατσού, Παπαφιλίππου Νικηφόρου και Χατζή Δημοσθένη με μέντορες τις εκπαιδευτικούς Λουκία  Πετροτσάτου Μαθηματικό, κ.Δέσποινα Τακετζίδου Φιλόλογο και κ.Μαρία Πατιώ Μουσικό.

Η παρούσα εργασία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο διαθεματικής – διεπιστημονικής προσέγγισης της δυϊστικής θεωρίας του Πλάτωνα.

Την περσινή σχολική χρονιά, μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Λυκείου επιχείρησαν να αναδείξουν τη διαλεκτική σχέση Μαθηματικών και Φιλοσοφίας, καθώς και τη συνομιλία τους με την Επιστήμη και την Τέχνη. Η αριθμητική του σύμπαντος και η αρμονία των σφαιρών των πυθαγορείων σε συνδυασμό με τις αιώνιες και αμετάβλητες ιδέες του Πλάτωνα, με εξέχουσα εκείνη των αριθμών, οδήγησαν στην παρούσα εργασία.

Μια μουσική σύνθεση για πιάνο συνδιαλέγεται με την πλατωνική φιλοσοφία και συγκεκριμένα με τα πλατωνικά στερεά, σύμβολα των δομικών στοιχείων του κόσμου που μελετήθηκαν στην Ακαδημία. Μουσική, Μαθηματικά και Φιλοσοφία, βασικοί τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη διαχρονία της, αποτελούν έτσι την έμπνευση για έναν δημιουργικό συγκερασμό.

Στο μουσικό θέμα γίνεται απόπειρα αντιστοίχισης ανάμεσα στους αριθμούς Κορυφών, Ακμών και Εδρών των πέντε πλατωνικών στερεών και το σαξωνικό σύστημα ονοματολογίας φθογγόσημων (A,B,C,D,E,F,G), ενώ είναι σαφείς οι επιρροές από το Μπαρόκ, τον Κλασικισμό και τη Τζαζ.

Καθώς οι συνδυασμοί είναι απεριόριστοι, υπάρχει προοπτική συνεχούς εξέλιξης και παραλλαγής της αρχικής ιδέας.

ΠΣΠΘ Η διακριτική σχέση της μουσικής με τα Πλατωνικά στερεά (youtube.com)