Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Μαθητικοί Διαγωνισμοί

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής First Lego League (FLL)

Ο όμιλος Ρομποτικής και Υπολογιστικής σκέψης συμμετείχε στην προκριματική φάση του Πανελλήνιου διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής με τους/τις μαθητές/τριες του Ομίλου Υπολογιστικής Σκέψης με την ομάδα RobeExperimenters.

Ο διαγωνισμός FLL είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής στη Ελλάδα και διεθνώς. Προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να ανακαλύψουν την επιστήμη και την  τεχνολογία με τον πλέον διασκεδαστικό τρόπο και παράλληλα διδάσκει πολύτιμες δεξιότητες ζωής. Θέμα διαγωνισμού: Cargo Connect (Μεταφορά Εμπορευμάτων).

Περισσότερα Εδώ: Παρουσίαση FLL

 

34ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

Συμμετείχαμε με μία ομάδα τριών μαθητών του της Γ Γυμνασίου (Κωνσταντίνος Βαφειαδάκης, Λουκάς Λίτσο, Μιχαήλ Μιχαηλίδης) στον 34ο πανελλήνιο διαγωνισμό πληροφορικής.

Οι μαθητές σχεδίασαν λύσεις αλγοριθμικών προβλημάτων  σε γλώσσα προγραμματισμού C++ στην πρώτη φάση του διαγωνισμού.

Η ομάδα πληροφορικής είναι ακόμη στο γυμνάσιο και είναι πολλά υποσχόμενη για το τι μπορεί να καταφέρει στο Λύκειο.

Περισσότερα εδώ: Παρουσίαση 34ος

 

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Υλοποιήσαμε μία διάταξη παρακολούθησης και βελτίωσης της ποιότητας αέρα μιας σχολικής αίθουσας, αξιοποιώντας τεχνολογίες ανοιχτής αρχιτεκτονικής. Το έργο χρηματοδοτήθηκε πλήρως από τον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών.

Βραβεύθηκε ως ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας του.

Παρουσιάστηκε μαζί με άλλα βραβευθέντα έργα στις 18/02/2022 σε σχετική εκδήλωση του Ιδρύματος Ωνάση και παρουσιάστηκε σε άρθρο της Κυριακάτικης Καθημερινής στο περιοδικό Κ.

Περισσότερα εδώ: Παρουσίαση 3ος ΕΛΛΑΚ

 

4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Αξιοποιήσαμε τεχνολογίες ανοιχτής αρχιτεκτονικής (Raspberry Pi) για να σχεδιασουμε και να συναρμολογούμε ένα φορητό υπολογιστή παλάμης με ενσωματωμένη κάμερα και οθόνη αφής. Επιλέξαμε και εκπαιδεύσαμε το μοντέλο Μηχανικής Μάθησης Google Teachable Machine Google να ελέγχει τον βαθμό ωρίμανσης των φρούτων και λαχανικών ενός αστικού λαχανόκηπου. Το έργο θα ολοκληρωθεί και θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2022.

Περισσότερα εδώ: Παρουσίαση ΕΛΛΑΚ 4ος

 

Διαγωνισμοί Σχολικής Επιχειρηματικότητας Social Innovation Relay 2022

Διάκριση: H Κοινωνική Επιχείρηση School Donor προκρίθηκε στη φάση των 20 καλύτερων

μαθητικών Κοινωνικών Επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Περισσότερα εδώ: Παρουσίαση SIR2022

  1. Ομάδα School Donor (Α1): ένα διαδικτυακό meeting point (α) σχολικών ομάδων και εκπαιδευτικών που επιθυμούν να χρηματοδοτήσουν ένα έργο, εκπαιδευτικό ή κατασκευαστικό που βελτιώνει το σχολικό περιβάλλον και (β) εταιρειών και ιδιωτών που επιθυμούν να προσφέρουν ενίσχυση στο σχολείο στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ή απλά της αγάπης τους για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
  2. Ομάδα DeafOlution (Α2): απευθύνεται σε ΑΜΕΑ και επαγγελματίες εστίασης DeafOlution Deaf(S)Olution. Δημιουργήθηκε στo  μαθήμα Εφαρμογές Πληροφορικής, μία εφαρμογή κινητού που διευκολύνει την παραγγελία ατόμων με ακουστική αναπηρία ή αδυναμία ομιλίας στα καταστήματα εστίασης.

 

Διαγωνισμός Καινοτομίας “Εμείς καινοτομούμε…για τους συμμαθητές μας με αναπηρία”

Η ομάδα Deafolution συμμετείχε επίσης στον διαγωνισμό με έμφαση στην καινοτομία για τους συμμαθητές και τους ανθρώπους με αναπηρίες. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε για 1η φορά από το Εργαστήριο Προσβασιμότητας του Παν/μίου Μακεδονίας. Το έργο παρουσιάστηκε από τους μαθητές στις 20/05/2022 στη κριτική επιτροπή:

  • Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, πρόεδρο του τμήματος Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής, Παν/μίου Μακεδονίας.
  • Γεώργιος Κουρουπέτρογλου, πρόεδρο του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ.
  • Μαρία Γουλαπτσή: Υπεύθυνη παρακολούθησης δράσεων του Μηχανισμού Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της ΠΚM.

Η διαδικασία προσέφερε πολύτιμη βοήθεια στην ωρίμανση του έργου και των μαθητών.

Διαγωνισμός Προγράμματος Project Future Junior

Συνεργασία Τράπεζας Πειραιώς και Junior Achievement Greece

Το πρόγραμμα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά για μαθητές Λυκείου. Οι συμμετέχοντες παρακολουθούν από μία έως τρεις ενότητες (Project Management, Digital Marketing, E-Commerce), στην ειδικά διαμορφωμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης Learning Hub και να συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Η ομάδα GreenFuturists του Πειραματικού ήταν μια Διασχολική Συνεργασία των μαθητών:

  • Αικατερίνη Κοσμίδου, 8ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης,
  • Χρυσή (Χρυσήλια) Καραγεωργίου, Β Αρσάκειου Τοσίτσειου Εκάλης,
  • Νικόλας Κασσωτάκης, 3 ΓΕΛ Κηφισιάς,
  • Κωνσταντίνος Γασιάς, ΓΕΛ Ψυχικού,
  • Άννα Μαρία Κοντονικολάου και Νικολέτα Κοντονικολάου, ΠΣΠΘ,

Εκπαιδευτικός ΣΕΠΕΥ: Μανώλης Κοσμίδης

Μέντορας: Γεώργιος Χασιώτης, Senior Manager, SB Lending Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς

Περισσότερα εδώ: Παρουσίαση GoGreen

39η Εθνική Ολυμπιάδα Μαθηματικών «Ο Αρχιμήδης 2022»

Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνεια πληροφορηθήκαμε μία ακόμη διάκριση μαθητή μας στην 39η Εθνική Ολυμπιάδα Μαθηματικών «Ο Αρχιμήδης 2022». Ο μαθητής Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ιωάννης Γαλαμάτης με την εξαιρετική του επίδοση πέτυχε να λάβει το δεύτερο βραβείο στον διαγωνισμό, διάκριση ιδιαίτερα τιμητική τόσο για τον ίδιο όσο και για το σχολείο μας.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ν. Γουναρόπουλος, Μ. Μποζέλου

5ος Μαθητικός Διαγωνισμός Στατιστικής

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανάπτυξη της στατιστικής παιδείας στην Ελλάδα», διοργανώνει, για τέταρτη φορά, τον «Διαγωνισμό στη Στατιστική». Οι νικητές της εθνικής διοργάνωσης έχουν το δικαίωμα να διαγωνιστούν και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη ταλαντούχων μαθητών/τριών που ενδιαφέρονται για τη στατιστική επιστήμη, τον τρόπο παραγωγής και τη χρήση των επίσημων στατιστικών στην καθημερινότητά τους, αλλά και σε άλλους τομείς της κοινωνίας, όπως στην οικονομία και τη χάραξη πολιτικής.

Ο διαγωνισμός, σε εθνικό επίπεδο, διενεργήθηκε σε δύο στάδια. Στο 1ο στάδιο του διαγωνισμού οι διαγωνιζόμενες ομάδες έπρεπε να απαντήσουν σε κλειστές ερωτήσεις, με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας, σχετικά με στατιστικά δεδομένα, ενώ στο 2ο στάδιο κλήθηκαν να πραγματοποιήσουν ανάλυση στα δεδομένα μιας στατιστικής έρευνας και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα σε μορφή power point.

Ο Πανελλήνιος διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και οι δικοί μας ταλαντούχοι μαθητές του Γυμνασίου ΠΣΠΘ και μέλη του Ομίλου Στατιστικής με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Γουναρόπουλο Ν. κατέκτησαν δύο (2) από τα πέντε (5) πρώτα Πανελλήνια βραβεία με τις ομάδες BAYES (1ο ΒΡΑΒΕΙΟ Πετρίδης – Παγώνης, τμήμα γ2 Γυμνασίου ΠΣΠΘ) και GAUSS (2ο ΒΡΑΒΕΙΟ Γαλαμάτης – Γεωργίου, τμήμα γ1 Γυμνασίου ΠΣΠΘ).

Εκπαιδευτικός: Νικόλαος Γουναρόπουλος

9ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής Γυμνασίου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Την Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε σε ειδική τελετή στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις» στη Θεσσαλονίκη η βράβευση για τον 9ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής Γυμνασίου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Τέσσερις (4) μαθητές/τριες του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης βραβεύτηκαν με το 1ο και 2ο βραβείο!

Συγκεκριμένα, οι Άννα-Μαρία Κοντονικολάου, Ιωάννης Γαλαμάτης και Νικολέτα-Ραφαέλα Κοντονικολάου βραβεύτηκαν με το 1ο βραβείο και ο Δημήτρης Πετρίδης με το 2ο βραβείο σε έναν διαγωνισμό θετικού προσανατολισμού, επίσημου χαρακτήρα και ευρείας κλίμακας. Την ευθύνη διεξαγωγής τού διαγωνισμού είχε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Τα θέματα των διαγωνισμών αυτών είναι κατά κανόνα αυξημένης δυσκολίας και περιλαμβάνουν απαραιτήτως και επεξεργασία πειραματικών μετρήσεων, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς πρακτικές και οι Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής. Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε πανελλήνιους διαγωνισμούς στοχεύει στην εξοικείωσή τους με ένα περιβάλλον άμιλλας ευρύτερο του Σχολείου μας.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελένη Πετρίδου, Σαπφώ Φωτιάδου

2ος Διαγωνισμός Θετικών Επιστημών του Κολεγίου Δελασάλ

Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, οι ομάδες πήραν μέρος σε ένα παιχνίδι 16 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής που αφορούσαν στα γνωστικά αντικείμενα του διαγωνισμού (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά και Πληροφορική), ενώ στη δεύτερη φάση, οι 5 καλύτερες ομάδες κλήθηκαν να κάνουν μέσα σε 20 λεπτά μια ευφάνταστη κατασκευή με υλικά που τους παρέχονταν από τους διοργανωτές. Μεταξύ των 27 ομάδων που συμμετείχαν συνολικά στον διαγωνισμό, η ομάδα Newton του ΠΣΠΘ, αποτελούμενη από τους μαθητές Βαφειαδάκη Κωνσταντίνο, Λίτσο Λουκά και Μιχαηλίδη Μιχαήλ, κατέκτησε την μεγαλύτερη βαθμολογία στην α’ φάση και τη δεύτερη θέση στον τελικό της β’ φάσης.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελένη Πετρίδου, Σαπφώ Φωτιάδου

5οι Μαθητικοί Αγώνες Νέας Ελληνικής Γλώσσας «Η γλώσσα μου… ο κόσμος μου»

Εννέα μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου (Ν. Αποστολίδου, Ι. Καλλιοντζής, Φ. Καράτσης, Α. Κύρινα, Λ. Λίτσο, Μ. Μιχαηλίδης, Ι. Σιναπίδης, Ρ. Τέκνη – Μερλίδου, Κ. Χατζόπουλος), μετά από ενδοσχολικούς προκριματικούς αγώνες αποτέλεσαν την ομάδα που εκπροσώπησε το ΠΣΠΘ και συν-διαγωνίστηκε με σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας και Ομογένειας. Ο Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» σε συνεργασία με τα 1ο , 2ο , 3ο και 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσε τους Αγώνες, οι οποίοι διεξήχθησαν διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Webex. Σκοπός της δράσης είναι να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών Γυμνασίου για τη νεοελληνική γλώσσα, αλλά και να διευρυνθούν οι γλωσσικοί τους ορίζοντες μέσα από ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η ενίσχυση του γλωσσικού μαθήματος και η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διδακτικής της ελληνικής σε ψηφιακό περιβάλλον. Οι Αγώνες θα πραγματοποιήθηκαν σε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη όλες οι ομάδες συμμετείχαν στον προκριματικό Διασχολικό Αγώνα (Τετάρτη 11 Μαΐου 2022) και κατά τη δεύτερη φάση (Κυριακή 15 Μαΐου 2022) οι ομάδες που πρώτευσαν βαθμολογικά, διαγωνίστηκαν στον τελικό αγώνα προκειμένου να αναδειχθεί η νικήτρια ομάδα.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Αλεξάνδρα Μαυρίδου, Μαρία Παλιαχάνη

Διαγωνισμός «100 Χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, 1922-2022, Διωγμένοι από την όμορφη πατρίδα…»

Το σχολείο μας τον Φεβρουάριο 2022 συμμετείχε στον διαγωνισμό με τις μαθήτριες της Α΄ Λυκείου Αϊβάζη Ελένη, Κοντονικολάου Άννα Μαρία και Κοντονικολάου Νικολέτα με ένα συλλογικό δοκίμιο. Ο σκοπός και η θεματολογία του δοκιμίου των μαθητριών περιείχε ανάμεσα σε άλλα την ανάδειξη του Μικρασιατικού πολιτισμού, την αξία της συνύπαρξης και της αλληλεπίδρασης των λαών με διαφορετική κουλτούρα, τη συνειδητοποίηση της συνεισφοράς των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία και την υπεράσπιση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας ανάμεσα στους λαούς η οποία μπορεί να μετατραπεί σε δύναμη ειρήνης, καταπολέμησης της ξενοφοβίας και ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα αναμένονται τον Ιούνιο.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ποθητού Ευγενία

Μαθητικά Συνέδρια

Συμμετοχή στο 14ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Μαθητικό συνέδριο που διοργανώνουν οι σύμβουλοι πληροφορικής σε συνεργασία με την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης και το Κέντρο Διάδοσης Τεχνολογίας Νόεσις.

Παρουσιάστηκαν 4 εργασίες από τους μαθητές:

Εργασία 1: Άλλος αέρας στις σχολικές αίθουσες με ανοιχτές τεχνολογίες

Εργασία 2: School Donor: διαδικτυακό σύστημα διαμεσολάβησης μεταξύ χρηματοδοτών και σχολικών έργων

Εργασία 3: Deafolution: Εφαρμογή Κινητού για παραγγελία εστίασης από ανθρώπους με προβλήματα ακοής και ομιλίας, χωρίς νοηματική

Εργασία 4: Μεταφράζοντας τη νοηματική γλώσσα με βοηθό την Τεχνητή Νοημοσύνη

Περισσότερα εδώ: Παρουσίαση 14ο μαθ-συν-πλη

1ο JA Greece Διεθνές Συνέδριο “Εκπαίδευση για την Επιχειρηματικότητα: «Εφαρμογές και καλές πρακτικές στο Σχολείο και το Πανεπιστήμιο»

Παρουσιάστηκαν στο 1ο συνέδριο σχολικής επιχειρηματικότητας στις 24/09/2021, 3 εισηγήσεις με αντικείμενα τα έργα των μαθητών κατά τις συμμετοχές τους στους διαγωνισμούς σχολικής επιχειρηματικότητας 2019-2021.

Φράγκατζης Κ., Κοσμίδης Ε., (2021). «EsThesi»: Πρόταση σχολικής επιχειρηματικότητας για την ελεγχόμενη στάθμευση και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης.

Φωτιάδου Σ., Κοσμίδης Ε., (2021). «Drive Temper»: ευαισθητοποίηση μαθητών για την οδική ασφάλεια και την επιχειρηματικότητα.

Κοσμίδης Ε., Κουτσάκας Φ., (2021). «Άλλος Αέρας», Οι μαθητές αξιοποιούν ανοικτές τεχνολογίες για τη βελτίωση της ποιότητας αέρα στις σχολικές αίθουσες: μια πρόταση σχεδιασμού.

Πρακτικά 1ου JA Greece Συνεδρίου, Εκπαίδευση για την Επιχειρηματικότητα: Εφαρμογές και καλές πρακτικές στο Σχολείο & το Πανεπιστήμιο (Υπό Έκδοση)