Το σχολείο μας συμμετέχει και φέτος στη διαγωνιστική δράση της Science View «Μαθαίνοντας την επιστήμη μέσα από το θέατρο» με τη βιντεοσκοπημένη παράσταση: «POWERBANKS» που πραγματεύεται το κρίσιμο θέμα της κλιματικής αλλαγής του πλανήτη και το θέμα της εξοικονόμησης ενέργειας. Τη δράση πραγματοποιεί η Δ΄ τάξη του δημοτικού στο πλαίσιο της Μελέτης περιβάλλοντος, Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και της Θεατρικής Αγωγής με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Νίκης Ζωγράφου, Ευανθίας Στέφα, Μαρίνας Λάγουρη. Το σενάριο δημιουργήθηκε με την ενεργή εμπλοκή και δημιουργικότητα των παιδιών και τους ευαισθητοποίησε σε θέματα της καθημερινότητας τους. Η υπόθεση του σεναρίου αφορά στην απεργία που κάνουν τα είδη ενέργειας και του αιτήματός τους απέναντι στους ανθρώπους για πιο ορθολογική χρήση τους. Μέσα από το χιούμορ, τον σουρεαλισμού και τις προσωποποιημένες έννοιες, οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέγγισαν ευρύτερα ζητήματα των φυσικών επιστημών και τοποθετήθηκαν κριτικά στην ανεύρεση τρόπων αντιμετώπισης του κρίσιμου ζητήματος της κλιματικής αλλαγής και αναγνώρισαν τη σημασία της ατομικής ευθύνης απέναντι σε αυτήν. Η τελική εκδήλωση θα λάβει χώρα διαδικτυακά από την διοργανώτρια Ελληνογερμανική αγωγή στις 21/4/2024. Καλή επιτυχία στους μαθητές και τις μαθήτριες μας!
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς. Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu) ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education) καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτέλεσε έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/) που έχουν εγκριθεί και προτείνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικού Συντονιστή για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετείχαν στο έργο. Κατά τη διάρκεια του έργου OSOS, προσαρμόστηκε στο προτεινόμενο μοντέλο των ανοιχτών στην κοινωνία σχολείων (OSOS Open Schooling Model). Ήταν μέσα στους πρώτους 20 επιταχυντές (από τους 69 προτεινόμενους) που επέλεξαν τα σχολεία που συμμετείχαν στο έργο (1200 σχολεία από 13 χώρες). Αποτελεί επίσης μία από τις περιπτώσεις εφαρμογής σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού έργου Creativity, Art and Science in Primary Education (CASE) (http://www.project-case.eu/) και δραστηριότητα που είχε συμπεριληφθεί στο Ευρωπαϊκό έργο CREATEskills (http://createskills.eu/ ) για την ανάπτυξη και προώθηση των STEM στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Την προηγούμενη χρονιά υποστηρίχθηκε από τα έργα NEXT STEP, GSO4SCHOOL, DOTS, ενώ φέτος από τα έργα SciCultureD, Learning from the Extremes και Road-STEAMer. Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές καλούνται να υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα και να μάθουν θετικές επιστήμες με δημιουργικό τρόπο.
Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις θετικές επιστήμες, αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς.
Recent Comments