Οι μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος “OSOS” (Open Schools for Open Societies), του επιταχυντή “Playing with Protons” και του προγράμματος “eTwinning” φιλοξένησαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας τους/τις μαθητές/τριες των Στ΄ τάξεων του 26ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας Αθηνών.
Οι μαθητές/τριες του Π.Σ.Π.Θ. ανέλαβαν ενεργό ρόλο εκπαιδευτή/τριας και με τη βοήθεια της Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) καθοδήγησαν βήμα-βήμα τις φιλοξενούμενες ομάδες που είχαν υπό την επίβλεψή τους στον μαγικό κόσμο του ηλιακού συστήματος αναπαράγοντας την κατακτηθείσα γνώση. Στόχος της δράσης ήταν αξιοποίηση της οπτικής αίσθησης με φυσικό επακόλουθο το σχηματισμό μοτίβων και μορφών.
Ακολούθως, οι ενεργοποιημένοι νοητικά μαθητές/τριες κλήθηκαν να κατασκευάσουν τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος αξιοποιώντας την απτική αίσθηση/αντίληψη στον σχηματισμό μοτίβων και μορφών. Δημιούργησαν απτές μορφές πλανητών (Nasa Icosahedron) καλλιεργώντας παράλληλα την παραγωγική και δημιουργική τους σκέψη.
Εν συνεχεία, δημιουργήθηκαν ομάδες με στόχο τη βιωματική και παραστατική κατάκτηση της γνώσης μέσα από τις αισθήσεις της κίνησης και του λόγου. Η μετατροπή της διανοητικής εικόνας σε πράξη επιτεύχθηκε μέσα από τα παιχνίδια ρόλων στο πλαίσιο του “Creative drama”. Οι μαθητές/τριες συνέθεσαν δυστοπικά σενάρια φαντασίας με θέματα: 1) την αποίκιση στον Άρη – νερό από τον Άρη 2), τα διαστημικά ταξίδια στην Σελήνη, 3) τη μηχανή χρόνου, 4) τις τεχνοπόλεις/ρομπότ, 5) τα διαστρικά ταξίδια/τηλεμεταφορά και 6) τους διαστημικούς πολέμους.
Για την ανίχνευση και αποτίμηση της κατακτηθείσας γνώσης οι μαθητές/τριες του Π.Σ.Π.Θ. δημιούργησαν ένα ψηφιακό quiz γνώσεων (Kahoot) με στόχο τη δημιουργία διαγωνιζόμενων ομάδων και την ανάπτυξη ευγενικής άμιλλας μεταξύ αυτών. Επιπρόσθετα, το εργαλείο “mentimeter” χρησιμοποιήθηκε για τον απολογισμό της όλης δράσης από τους συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες του 26ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας. Οι κριτικές που απέσπασε ήταν εξαιρετικές, γεγονός που χαροποιείσαι ιδιαίτερα τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου μας.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε περιήγηση στο σχολείο μας, τη Ρωμαϊκή αγορά και τα μνημεία της ευρύτερης περιοχής (οθωμανικά λουτρά και Ιερός Ναός Παναγίας Αχειροποιήτου) κατά την οποία οι μαθητές/τριες της Στ΄ Δημοτικού παρουσίασαν την πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των δράσεων είναι οι: Στυλιανή Σιούλη, Αικατερίνη Μεταξωτού, Ευανθία Στέφα, Μαρίνα Λάγουρη.
Recent Comments