Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας
Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Γυμνάσιο – Λύκειο) επιλέχθηκε ως ένα από τα 25 πιλοτικά σχολεία (5/χώρα εταίρο) που λαμβάνουν μέρος στο εκπαιδευτικό στο πρόγραμμα Προηγμένης Εκπαίδευσης στον Αλφαβητισμό των Μέσων για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής ρητορικής μίσους AMeLiE.

Το πρόγραμμα αποτελεί μια καινοτόμο και αποτελεσματική πρόταση για την εκπαίδευση, με μέθοδο και εργαλεία προσφερόμενα σε όλα τα ενδιαφερόμενα σχολεία. Εισηγείται καινοτόμες πρακτικές στην ψηφιακή εποχή και συμβάλλει στο θέμα της κοινωνικής ένταξης: πρόκειται για δύο πτυχές θεμελιώδους σημασίας, που συσχετίζονται έντονα και που διαπερνούν τη ζωή μας. Η κοινωνική ένταξη αποτελεί προτεραιότητα που ξεπερνά τα εθνικά και ευρωπαϊκά σύνορα, αποτελώντας έναν κεντρικό κόμβο σε όλους τους τομείς και όλα τα επίπεδα, από το θεσμικό έως εκείνο των κάθε μορφής κοινοτήτων. Ο εικονικός κόσμος, το Διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι επίσης κοινότητες και επομένως δεν πρέπει να αποκλείονται από αυτήν την κοινή προσπάθεια για μια πιο ανεκτική, δίκαιη και γεμάτη σεβασμό κοινωνία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το AMeLiE αντιμετωπίζει το ζήτημα της διαδικτυακής ρητορικής μίσους, θέμα το οποίο έγινε ιδιαίτερα εμφανές εξαιτίας της τρέχουσας διάδοσης και εξάπλωσής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκεί όπου οι νέοι-ες έχουν ευκολότερη πρόσβαση.

Κύριος στόχος του έργου AMeLiE είναι η χρήση ψηφιακών εργαλείων (ICT tools) κοινωνικής δικτύωσης αξιοποιώντας τις τεχνικές της μάθησης μεταξύ ομοτίμων και του πληθοπορισμού, ώστε να εκπαιδευτούν οι σχολικές κοινότητες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της διαδικτυακής ρητορικής μίσους. Πενταμελής ομάδα εκπαιδευτικών (Αλεξάνδρα Μαυρίδου, Γιώργος Ποιμενίδης Κατερίνα Αδαμίδου, Κορίνα Μαλιαρά, Φίλιππος Κουτσάκας) με συντονίστρια τη Διευθύντρια του ΠΣΠΘ Δρ. Ελένη Ρώσσιου θα εκπαιδευτούν στη μεθοδολογία AMeliE, μιας δοκιμασμένης καλής πρακτικής που βασίζεται στην αρχή της συν-δημιουργίας της πορείας εκπαίδευσης από εκπαιδευόμενους/ες μέσω διαδικτυακού σεμιναρίου και στη χρήση της διαδραστικής πλατφόρμας του έργου.

Η πρώτη συνάντηση γνωριμίας των παιδαγωγικών ομάδων των σχολείων που συμμετέχουν από την Ελλάδα, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Ρουμανία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021 σε κλίμα ενθουσιασμού. Θεωρώντας την εκπαίδευση ακρογωνιαίο λίθο στην προσπάθεια καταπολέμησης της ρητορικής μίσους και της προώθησης της αλληλεγγύης το ΠΣΠΘ ανοίγει πανιά γι’ αυτό το νέο «ταξίδι» προσδοκώντας δημιουργικές προκλήσεις και συναρπαστικούς προορισμούς για όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας.