Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Τη σχολική χρονιά 2022-2023 οι μαθητές/τριες της γ΄ γυμνασίου του Π.Σ.Π.Θ. αναζήτησε μαζί με τη φιλόλογο Αλεξάνδρα Μυλωνά εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας για την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» με βάση τη συν-απόφαση και τις δημιουργικές δράσεις σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο στο ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο. Ένας εξ αυτών, η διδακτική επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο του Δίου στο πλαίσιο της διδασκαλίας της τραγωδίας του Ευριπίδη Ελένη με παράλληλη συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Διαζώματος «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα». Παιδαγωγική ομάδα εκπαιδευτικού προγράμματος: Ελισάβετ Ιωαννίδου (Φιλόλογος, Δρ Ανθρωπολογίας – Αρχαιολογίας), Εμμανουήλ Κοσμίδης (Καθηγητής Πληροφορικής) και Κωνσταντίνος Φράγκατζης (Τεχνολόγος, Θεολόγος, MLA). Συντονίστρια: Αλεξάνδρα Μυλωνά (Φιλόλογος, ΜΑ Θεατρολογίας & Καθηγήτρια Δραματικής Τέχνης).

 

Με σκοπό τη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο του Δίου και ειδικότερα τη δημιουργία ισχυρών δεσμών με το αρχαίο ελληνικό θέατρο του τόπου μας –μνημείο ελληνικής, αλλά και παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς– και με στόχους γνωστικούς, κοινωνικοσυναισθηματικούς και ψυχοκινητικούς ξεναγοί μαθητές και μαθήτριες, αναζήτησαν πληροφορίες σε έγκυρους ιστοχώρους και συνέταξαν εργασίες, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια στον χώρο του αρχαίου θεάτρου. Παράλληλα, μαθητές και μαθήτριες με καλλιτεχνικές δεξιότητες ανέλαβαν θεατρικές πρωτοβουλίες και διάβασαν εκφραστικά αποσπάσματα από την τραγωδία του Ευριπίδη Ελένη, αλλά και σύγχρονη ελληνική ποίηση σχετικής θεματολογίας «in situ». Τις ομαδικές εργασίες και δράσεις ακολούθησε συλλογικό παιχνίδι γνώσεων για το θέατρο του Δίου, καθώς και μικρο-αφηγήσεις (ατομικές και ομαδικές) με θέμα: «Το αρχαίο θέατρο σου μιλάει – άκου τη φωνή του».

Η προφορική και γραπτή έκφραση συναισθημάτων και σκέψεων των παιδιών, καθώς και η γενικότερη στάση τους στο μάθημα μετά το πέρας της δράσης αποτυπώνουν την επιτυχία της και αποτελούν κίνητρο συνέχειας. Καθοριστικός παράγοντας, ασφαλώς, η δημοκρατική βάση λειτουργίας της ομάδας. Την παρουσίαση του προγράμματος εναλλακτικής διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο πλαίσιο του Δημοκρατικού Σχολείου μπορείτε να δείτε εδώ.