Οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν το σχολικό έτος 2022-2023 σε ερευνητικό πρόγραμμα στο πλαίσιο του Erasmus+ έργου PRO-ME-ToM (Προώθηση της ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων θεωρίας του νου σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες). Το ερευνητικό πρόγραμμα υλοποιείται με τη συμμετοχή πέντε ευρωπαϊκών χωρών, της Κύπρου, της Ελλάδας, της Ουγγαρίας, της Πορτογαλίας και της Ρουμανίας. Συντονιστής της έρευνας είναι το European University of Cyprus και στην Ελλάδα διεξάγεται από το τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ και το τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στοχεύει στην προώθηση της ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων στους/στις μαθητές/τριες. Η έρευνα έχει λάβει την έγκριση της Επιτροπής Ηθικής και Δεοντολογίας του Α.Π.Θ., του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Π.Τ.Δ.Ε του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής της Κύπρου.
Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές/τριες της α και β Γυμνασίου ΠΣΠΘ με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων ή/και κηδεμόνων τους υπό την καθοδήγηση των υπεύθυνων για την υλοποίηση του προγράμματος στο σχολείο μας εκπαιδευτικών-φυσικών Αλεξάνδρας Νικολαΐδου και Γεώργιου Τουμανίδης. Το PRO-ME-ToM διερευνά τον βαθμό στον οποίο οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες είναι ενήμεροι για το πώς ο νους ο δικός τους και των άλλων ανθρώπων λειτουργεί, επεξεργάζεται πληροφορίες, σχεδιάζει, παρακολουθεί και ελέγχει τη γνωστική επεξεργασία και τη δράση/συμπεριφορά. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν την αξία της μεταγνώσης και να συμβάλει στην ανάπτυξη των μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών στην εκπαίδευση. Η συμμετοχή στην εκπαιδευτική έρευνα είναι απόλυτα συνυφασμένη με την ταυτότητα και την αποστολή των Πειραματικών Σχολείων και προς αυτή την κατεύθυνση το ΠΣΠΘ συμβάλλει τα μέγιστα.
Recent Comments