Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Η Δ΄ τάξη του Π.Σ.Π.Θ. συμμετέχει σε πρόγραμμα e-twinning εθνικής εμβέλειας διάρκειας 6 μηνών (Νοέμβριος 2023-Aπρίλιος 2024) σε συνεργασία με την Δ΄ τάξη 10ου Δημοτικό Σχολείου Νάουσας πάνω σε διεπιστημονικό θέμα με τον γενικό τίτλο: Steaming in the world!” Οι δράσεις υλοποιούνται μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τη Μελέτη Περιβάλλοντος, τα Εικαστικά και τη Θεατρική αγωγή. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Νίκη Ζωγράφου, Ευανθία Στέφα, Γιώργος Ραδιόπουλος, Σοφία Σένογλου, Μαρία Ρούσσου (διευθύντρια 10ου Δημ. Σχ. Νάουσας),Μαρίνα Λάγουρη (διευθύντρια Π.Σ.Π.Θ.).

Στο πλαίσιο του εγγραμματισμού στις Φυσικές Επιστήμες αναζητούνται διαρκώς νέες εναλλακτικές μέθοδοι που να κινούν το ενδιαφέρον των μαθητών, να δημιουργούν κίνητρα μάθησης, να αναπτύσσουν γνωστικές, μεταγνωστικές και συναισθηματικές δεξιότητες, να καλλιεργούν στάσεις και δεξιότητες, αναδεικνύοντας την αμφίδρομη σχέση επιστήμης και κοινωνίας. Ζητούμενο αποτελεί η πραγμάτωση του αποτελεσματικού, του καινοτόμου, του δημιουργικού και του αειφόρου σχολείου. Ένα σύγχρονο σχολείο που είναι ανοικτό στην κοινωνία, στις νέες πολιτισμικές συνθήκες και επιστημονικές εξελίξεις, στην ουσιαστική σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Στόχο ενός σύγχρονου σχολείου αποτελεί η υλοποίηση σχεδίων εργασίας τα οποία ενεργοποιούν τους/τις μαθητές/τριες, έτσι ώστε με βιωματικό τρόπο να προσεγγίζουν ο,τι τους περιβάλλει και τους δημιουργεί ερωτήματα για τη ζωή τους και πως λειτουργεί η φύση και το ανθρώπινο σώμα. Οι βασικοί οριζόντιοι προσανατολισμοί του παρόντος σχεδίου εργασίας είναι να υποστηρίξουν τους/τις μαθητές/ριες προκειμένου να: αποκτήσουν δεξιότητες αναστοχαζόμενων ανθρώπων που μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, πώς να ερευνούν και πώς να γίνονται δημιουργικοί και αποτελεσματικοί, καλλιεργήσουν δεξιότητες με τις οποίες θα αξιοποιούν τις γνώσεις τους και θα παράγουν νέα γνώση, να λαμβάνουν αποφάσεις που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να λειτουργούν αυτόνομα στη σχολική τάξη και στη ζωή τους, να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση, ενσυναίσθηση και ψυχική ανθεκτικότητα, ώστε να είναι ικανοί να συνδέονται και να επικοινωνούν με τους άλλους, να αναγνωρίσουν αξίες και να συνειδητοποιήσουν αρχές που διέπουν το περιβάλλον που ζουν ως ενεργοί πολίτες.

Όλα τα παραπάνω  συνιστούν ένα ενιαίο πλαίσιο μάθησης με διεπιστημονικό χαρακτήρα, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα από το φυσικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, κοινωνικό, πολιτικό, πολιτισμικό και οικονομικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο διδασκαλίας των φυσικών επιστημών οι διάφορες μορφές της τέχνης αξιοποιούνται σε όλα τα στάδια είτε ως αρχικές δραστηριότητες είτε ως κεντρικές δραστηριότητες είτε ως δραστηριότητες εμπέδωσης είτε ως δραστηριότητες αξιολόγησης – και προσφέρουν ευκαιρίες για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας, της ενσυναίσθησης, της φαντασίας και των συναισθημάτων, του κριτικού αναστοχασμού, για εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης και σκέψης, για τη δυνατότητα πολλαπλών αναπαραστάσεων της αντιληπτής πραγματικότητας, για τη μάθηση σε «ασφαλές» πλαίσιο διερεύνησης ιδεών, στάσεων, επιλογών και αποφάσεων.

Οι άξονες και οι θεματικές περιοχές που θα διερευνηθούν είναι

  • Οι αλλαγές των εποχών μέσα από την επιστήμη και την τέχνη
  • Μικροί Μετεωρολόγοι εν δράσει -ακραία καιρικά φαινόμενα
  • Κλιματική Αλλαγή
  • Ηλεκτρισμός-Μαγνητισμός
  • Το ταξίδι του φωτός
  • Ταξίδι στο διάστημα