Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Οι παρακάτω δράσεις αποτελούν μέρος του ατομικού  διδακτικού σεναρίου με θέμα: ¨Χρωματιστές Σκιές¨, στο πλαίσιο της εφαρμογής των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών. Το γενικό διδακτικό σενάριο έχει τον τίτλο ¨1,2,3  Άναψε Φως¨. Συνοπτικά αναφέρονται οι φάσεις του Σεναρίου:

Α’ ΦΑΣΗ-ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ

Δραστηριότητα 1:

Προβολή βίντεο θέατρου στη σκιά για ενεργοποίηση ενδιαφέροντος

 

Β΄ ΦΑΣΗ-ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

Δραστηριότητα 1: α) τεχνητές πηγές φωτός και φωτεινές δέσμες. Εδώ συζητήθηκαν ζητήματα, όπως: πώς παράγει φως ένα κερί; Τι είναι η φλόγα/φωτιά; Πώς παράγει φως ένας ηλεκτρικός φακός;

Δραστηριότητα 2:μια ηλιόλουστη μέρα στην αυλή παρατηρούμε τις σκιές και ζωγραφίζουμε τις σκιές, πειραματισμοί με φυσικό φως

Γ΄ ΦΑΣΗ-ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ

Δραστηριότητα 1:Διαφανή, ημιδιαφανή και αδιαφανή υλικά Ας γίνουμε μικροί επιστήμονες κάνοντας ένα πείραμα! Ερωτήσεις: «Πιστεύεται κάνουν όλα τα υλικά σκιές;» «Ποια υλικά κάνουν ή δεν κάνουν (αναλόγως των απαντήσεων) σκιές;» Εδώ θα τους εξηγήσω τι πείραμα θα κάνουμε, δηλαδή ότι θα σημειώνουμε αν το υλικό που χρησιμοποιούμαι αφήνει το περισσότερο φως να περάσει από μέσα του, λίγο φως ή καθόλου φως, έτσι ώστε να μπούμε στην διαδικασία πρόβλεψης. «Τι θα συμβεί εάν βάλω το αλουμινόχαρτο, το χαρτί κουζίνας κλπ. μπροστά στο φως του φακού;» Πρόβλεψη μέσω πίνακα καταγραφής

Δραστηριότητα 2:Πειραματιζόμαστε με το φακό και τα αντικείμενα

Δραστηριότητα 3:.Shadow theater

Δραστηριότητα 4: Θέατρο της σιλουέτας- Έκφραση με το σώμα , Συναισθήματα με το Σώμα χωρίς λεκτική επικοινωνία στη σκιά ,πως φοβάμαι,πως χαίρομαι ,πως κλαίω, πως είναι το σώμα μου όταν συμβαίνουν όλα αυτά που νιώθω

Δ΄ ΦΑΣΗ-ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ

Δραστηριότητα 1:  Αυτοσχεδιασμοί , δραματοποιήσεις

Δραστηριότητα 2: Χρωματιστές Σκιές

Ε΄ ΦΑΣΗ-ΕΚΤΙΜΗΣΗ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1; Χριστουγεννιάτικο δρώμενο, στην γιορτή των Χριστουγέννων ενσωματώνουμε ένα κομμάτι του θεάτρου της σιλουέτας και των αντικειμένων στα οποία εντρυφήσαμε κατά τις προηγούμενες δράσεις και μαθαίνουμε να εκφραζόμαστε με εναλλακτικό καλλιτεχνικό τρόπο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: Τα παιδιά στο τέλος ζωγραφίζουν στιγμιότυπα της γιορτής και ουσιαστικά αναπαριστούν τις σκιές τους στο πανί σε σχέση με την φωτιστική πηγή. Γραφικές αναπαραστάσεις, εικαστική εγκατάσταση.

ΕΠΕΚΤΆΣΕΙΣ:  Επαφή με Ποιητικό Λόγο- Λέξεις στο σκοτάδι και το φως ,στο φεγγάρι και τον ήλιο , στο θεματικό πεδίο της γλώσσας και επικοινωνίας. Θα ασχοληθούμε με τα ποιήματα ¨Το  μικρό παιδί μου ¨  Κ.Δημουλά  και απόσπασμα από το ¨Όνειρο Καλοκαιρινού Μεσημεριού¨

Επαφή με τις Τέχνες- Ανάλυση ¨Έναστρης νύχτας” Β.Β.Γκογκ