Γυμνάσιο-Λύκειο: 2310 277809 | Δημοτικό: 2310 225697 | Νηπιαγωγείο: 2310 267433
Επιλογή Σελίδας

Την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 (ώρα 11.30 – 12.00 στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ στις εγκαταστάσεις της Θέρμης, Αίθουσα Β’) οι καθηγήτριες Πετροτσάτου Λουκία και Τερζόγλου Χρυσούλα, καθώς και οι  μαθητές/τριες του Ομίλου Στατιστικής: Αρτέμιος & Κωνσταντίνος Δημητρουλάκης, Μαρία Τζιρμάνη, Αμαλία Τοπαλούδη (β1΄ & β2΄ Γυμνασίου) και η Εβίρα Λαζαρίδου(Β1΄ Λυκείου) παρουσίασαν στο πλαίσιο της 15ης Μαθηματικής Εβδομάδας 2025 τη καινοτόμο εργασία «Παίζοντας Μαθηματικά!».

Η συγκεκριμένη καινοτομία στη διδακτική πράξη είναι συνεργασία Νηπιαγωγείου, Όμιλου Στατιστικής και μαθητών της Γ’ Λυκείου του ΠΣΠΘ.

Το εγχείρημα βιωματικής διδασκαλίας Μαθηματικών προέκυψε μέσα από τις δυνατότητες που παρέχει η ενιαία και διασυνδεδεμένη φύση του σχολείου, η οποία ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης. Η συνεργασία γεννήθηκε από την ανάγκη να ενισχυθεί η βιωματική διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών, δημιουργώντας μια εκπαιδευτική «γέφυρα» μεταξύ διαφορετικών ηλικιακών ομάδων και να εμπλακούν οι μαθητές/τριες  της Γ’ Λυκείου ως μέντορες, αξιοποιώντας το μάθημα των Μαθηματικών που διατηρούν στο πρόγραμμά τους ως “μάθημα κόντρα” του τμήματος προσανατολισμού Ανθρωπιστικών σπουδών. Έτσι, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές/τριες της Γ’ Λυκείου να ενεργοποιηθούν, να γίνουν συμμετοχικοί,  να αναπτύξουν δεξιότητες ηγεσίας, καθοδήγησης, συνεργασίας και ταυτόχρονα να μυηθούν στις βασικές έννοιες της στατιστικής, ενώ τα νήπια είχαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τις βασικές αρχές των Μαθηματικών μέσα από διαδραστικές, παιγνιώδεις και βιωματικές δραστηριότητες μαθηματικών.

Μαθητές ως μέντορες, νήπια ως εξερευνητές των αριθμών!

Κατά τη διάρκεια της δράσης δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο με τίτλο «Μικροί ερευνητές/Γνωρίζω τα παιδιά του ΠΣΠΘ» (Μια μεγάλη αγκαλιά) και την ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε από τους μαθητές/τριες του Ομίλου Στατιστικής.

Η δράση «Παίζοντας Μαθηματικά!» ανέδειξε τη δύναμη της συνεργασίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από την αλληλεπίδραση μαθητών/τριων διαφορετικών ηλικιών και επιπέδων, καλλιεργήθηκαν δεξιότητες που δεν περιορίζονται στο μαθησιακό πεδίο αλλά επεκτείνονται στην προσωπική ανάπτυξη, Παιχνίδι = Μάθηση!

Το Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής  Μαθηματικής  Εταιρείας διοργάνωσε για 15η χρονιά  το Διεθνές Συνέδριο Μαθηματικών με τίτλο ‟15th International Week Dedicated to Maths 2025”.

ΘΕΜΑ του Συνεδρίου: Τα Μαθηματικά μέσα στα όρια της  Ανθρώπινης Νοημοσύνης. Μία συνεργασία της ΕΜΕ, ΑΠΘ, ΔΙΠΑΕ και ΠΔΜ.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαΐου στη ΛΑΡΙΣΑ – ΕΜΕ Παράρτημα Λάρισας, στις 6 Μαΐου στην ΚΑΤΕΡΙΝΗ – ΕΜΕ Παράρτημα Πιερίας, στις 7 Μαΐου στην ΚΑΣΤΟΡΙΑ – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Καστοριάς – ΕΜΕ Παράρτημα Καστοριάς και την Πέμπτη 8 Μαΐου ως την Κυριακή 10 Μαΐου 2025 στη Θεσσαλονίκη – ΔΙΠΑΕ.

Η παρουσίαση της εισήγησης στο συνέδριο εδώ.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ &  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Πετροτσάτου Λουκία,  Τερζόγλου Χρυσούλα, Μαθηματικοί  και Μαστοροδήμου Σταυρούλα, Νηπιαγωγός  ΠΣΠΘ.