Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού CodeWeek οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες προγραμματισμού και υπολογιστικής σκέψης στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας, στο κλειστό γυμναστήριο καθώς και στις τάξεις τους.

Ειδικότερα οι μαθητές της Α και Β τάξης προγραμμάτισαν τα ρομπότ Botley (περισσότερα για τα ρομπότ Botley ΕΔΩ, περισσότερα για τη δραστηριότητα που υλοποιήσαμε ΕΔΩ) και ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες της πλατφόρμας Blockly (https://blockly.games/puzzle?lang=el).

Παιχνίδια υπολογιστικής σκέψης με το ρομπότ Botley

Περισσότερες φωτογραφίες από τη δράση των Α και Β τάξεων θα βρείτε ΕΔΩ

Οι μαθητές των τάξεων Β, Γ, Δ, Ε και Στ ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες της πλατφόρμας code.org (περισσότερα ΕΔΩ). Ειδικότερα, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, δημιουργήσαμε για τους μαθητές όλων των τάξεων προσωπικούς λογαριασμούς στην πλατφόρμα υπολογιστικής σκέψης code.org και εμπλέξαμε τους μαθητές (κατά τη διάρκεια 2-3 διδακτικών ωρών) σε σχετικές δραστηριότητες. Τόσο ο εκπαιδευτικός πληροφορικής όσο και οι γονείς / κηδεμόνες έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην πλατφόρμα μέσα από τους λογαριασμούς των μαθητών, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς χρησιμοποιώντας τα στοιχεία πρόσβασης της καρτέλας CodeWeek που έχει επιδοθεί στους μαθητές. Η πλατφόρμα αυτή, εκτός από την συνολική εποπτική εικόνα της προόδου των μαθητών, δίνει και  μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να προγραμματίσετε μαζί με τα παιδιά σας και στην συνέχεια να μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρίας σας 🙂

Δραστηριότητες υπολογιστικής σκέψης στο Code.org

Δραστηριότητες υπολογιστικής σκέψης στο Code.org

Επιπλέον, οι μαθητές της Δ’ τάξης υλοποίησαν την εισαγωγική δραστηριότητα στο SCRATCH ΕΔΩ, ενώ οι μαθητές της Ε και Στ τάξης, εκτός από τη δραστηριότητα στο SCRATCH υλοποίησαν και δραστηριότητες με το Karel Robor ΕΔΩ

Τέλος οι μαθητές του ολοημέρου κατασκεύασαν ρομποτικό χέρι (περισσότερα ΕΔΩ) και συζήτησαν για θέματα ρομποτικής.

Κατασκευή ρομποτικού χεριού

Όμως τι είναι η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού;

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει σκοπό να φέρει σε επαφή το κοινό και κυρίως τους νέους και τα παιδιά, με τον προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις νέες τεχνολογίες.

Γιατί επιλέξαμε να συμμετάσχουμε;

Γιατί ο προγραμματισμός βοηθά στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η υπολογιστική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η ομαδική εργασία. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου.

Η αφίσα της Ευρωπαϊκής εβδομάδας προγραμματισμού