Επιλογή Σελίδας

Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019 οι μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου του ΠΣΠΘ είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στην αίθουσα τελετών του σχολείου μας ομιλία με θέμα την ποικιλότητα της ελληνικής γλώσσας. Προσκεκλημένη ομιλήτρια ήταν  η Δρ. Ιωάννα Σιταρίδου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ισπανικών και Ιστορικών Γλωσσών στο Πανεπιστήμιο του Cambridge και Διευθύντρια Σπουδών Γλωσσολογίας και Σύγχρονων και Μεσαιωνικών  Γλωσσών στο Queen’s College του Cambridge. Την εκδήλωση πλαισίωσαν μουσικά οι μαθητές/ τριες Έλενα Τσακμάνη (τραγούδι), Κατερίνα Σοφτά (τραγούδι), Κωνσταντίνα Ράτζου (τραγούδι), Αντώνης Παρτσάλης-Γκίννερουπ (Πολίτικη λύρα), Φίλιππος Βασιλόπουλος (Λαούτο), Μαρία Φούρναρη (Ταμπουρίνο) και Νικόλας Χασιώτης (Ταμπουρίνο) υπό τη μουσική διδασκαλία της εκπαιδευτικού Μαρίας Πατιώ. Με τη δεξιοτεχνική εκτέλεση του “Γιοφυριού της Άρτας” καλωσόρισαν μοναδικά την ομιλήτρια Δρ. Σιταρίδου.

Η διδακτική παρέμβαση αποτέλεσε την αρχή μιας ευρύτερης συνεργασίας του σχολείου μας με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και το πανεπιστήμιο του Cambridge στο πλαίσιο της οποίας τόσο η κ. Σιταρίδου, όσο και άλλοι/ες καθηγητές/τριες των συνεργαζόμενων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων θα πραγματοποιήσουν διδακτικές παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στο μαθησιακό επίπεδο και την ηλικία των μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πολλές ακόμα ομιλίες στο σχολείο, αλλά και τηλε-μαθήματα σε σύνδεση με πανεπιστημιακές αίθουσες, να συμμετέχουν ενεργά σε αυτά, να υλοποιήσουν ομαδικές εργασίες και να τις παρουσιάσουν σε τηλεδιασκέψεις στα αντίστοιχα συνεργαζόμενα πανεπιστημιακά τμήματα, αλλά και δια ζώσης κατά την επίσκεψή μας σε ορισμένα από αυτά.

Η συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο μας και την πανεπιστημιακή κοινότητα αποτελεί ουσιαστικά μια καινοτόμα διαδικασία μάθησης η οποία επιδιώκει την ανάπτυξη ενός δεσμού μεταξύ σχολείου και πανεπιστημίων στη βάση του οποίου οι μαθητές/τριες μπορούν να εμπλακούν ενεργά και αποτελεσματικά. Ως εκ τούτου  διαμορφώνονται κοινότητες μάθησης και πράξης εντός των οποίων ενεργοποιούνται οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες μέσω της αλληλεπίδρασης, της ανάπτυξης δράσεων και κριτικών – αναστοχαστικών ικανοτήτων σκέψης. Αυτός ο τύπος συνεργασίας διαμορφώνει και εμπεδώνει το άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα και την αξιοποίηση πλαισίων εκτός σχολείου ως βασικά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά εργαλεία.

Το θέμα και αντικείμενο της συγκεκριμένης συνεργασίας είναι τόσο η γνωριμία των μαθητών/ τριών μας με τη νεοελληνική διαλεκτολογία και την ποικιλότητα και το εύρος των νεοελληνικών διαλέκτων και ιδιωμάτων, όσο και με ειδικότερες μελέτες πάνω σε συγκεκριμένα γλωσσικά συστήματα που μπορεί να τους ενδιαφέρουν. Εντάσσεται στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και αξιοποιεί υλικό από τα σχολικά εγχειρίδια και τη διδακτέα ύλη της Γ΄ Γυμνασίου. Η συνεργασία θα υλοποιηθεί σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 με υπεύθυνη καθηγήτρια τη διδάσκουσα των δύο γνωστικών αντικειμένων στη Γ΄ Γυμνασίου κ. Αλεξάνδρα Μαυρίδου.