Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Η δραματική τέχνη ως μέσο διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο.

Μέσω του ομίλου “Λόγου  και Τεχνης” που οργανώνουμε στο Νηπιαγωγείο του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα  παρουσιάσουμε -εκτός των άλλων- και  μία πορεία διδασκαλίας του φαινομένου της σκιάς  μέσα από τεχνικές θεάτρου. Συκεκριμένα, χρησιμοποιούμε το θέατρο της σιλουέτας και των αντικειμένων σε συνδυασμό  με το θέατρο  της επινόησης ώστε να επιτευχθεί η μάθηση με τρόπο βιωματικό και δημιουργικό. Για να μπορέσουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να κατανοήσουν τα φυσικά φαινόμενα, θα πρέπει να κατανοήσουν τη σχέση τους με τον πραγματικό κόσμο και τον εαυτό τους. Η δραματική τέχνη δίνει τη δυνατότητα αυτή στα παιδιά, παρέχοντάς τους την ευκαιρία να πειραματιστούν, να ανακαλύψουν, να διερευνήσουν, να επεξεργαστούν και να κατανοήσουν τα φυσικά φαινόμενα μέσα από ένα βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο. Τα εργαλεία της θεατρικής τέχνης αντισταθμίζουν τη δυσκολία που έχουν τα παιδιά να  εκφράσουν τα νοήματα με τη γλώσσα. Τα νήπια και προνήπια θα συμμετάσχουν  σε δύο θεατρικές παραστάσεις  στις οποίες θα χρησιμοποιήσουν το σώμα τους, θα παίξουν με το φως και τη σκιά, θα υποδύθουν ρόλους και θα εκφραστούν λεκτικά και σωματικά. Το θέατρο της επινόησης θα δώσει στα νήπια την ευκαιρία να κατανοήσουν το φαινόμενο της σκιάς μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας, γνωστικής, κοινωνικής και προσωπικής διερεύνησης. Οι έννοες θα  γίνουν  παιχνίδι και βίωμα και με τον τρόπο αυτό θα γεφυρώσουν θεωρία και πράξη. Προσπαθούμε λοιπόν, να καταρρίψουμε το μύθο της φυσικής ως κλειστής και δύσκολης επιστήμης για την προσχολική ηλικία και οδηγούμαστε κατά μία έννοια στον εκδημοκρατισμό των επιστημών μέσω της τέχνης