Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Το Σάββατο 09 Νοεμβρίου 2024, στο πλαίσιο του συνεδρίου FOSSCOM2024, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρουσίασαν τη βραβευμενη εργασία “Precision Farming / Agriculture: η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της αγροτικής παραγωγής”.

Το Συνέδριο που διοργανώθηκε από την κοινότητα FOSSCOM (Free and Open Source Community) περιελάμβάνε διαλέξεις, εργαστήρια και συζητήσεις γύρω από θέματα του ελεύθερου λογισμικού και της ανοιχτής τεχνολογίας και είχε ως στόχο του να υποστηρίξει τη συνεργασία, την ανταλλαγή γνώσεων, να εκπαιδεύσει και να υποστηρίξει χρήστες, προγραμματιστές και οργανισμούς στις αρχές της ελευθερίας και διαφάνειας στον τομέα του λογισμικού και των τεχνολογιών.

Η εργασία μας ήταν μία από τις διακριθείσες εργασίες του 6ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και για αυτό τον λόγο προσκληθήκαμε να την παρουσιάσουμε στο συγκεκριμένο συνέδριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία, η διαμόρφωση μιας ευρύτερης κοινότητας με πρωταρχικό μέλημα την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση και όχι ο ανταγωνισμός για την ανάδειξη ενός και μόνο “καλύτερου”.

Στο πλαίσιο αυτό, η εργασία μας αξιοποίησε τις δυνατοτήτες που προσφέρει ο ραγδαία εξελισσόμενος τομέας της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης καθώς και Τεχνολογίες Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής για να δημιουργήσει μία φορητή διάταξη για τον εντοπισμό των βασικότερων ασθενειών και παρασίτων της καλλιέργειας της ελιάς. Ειδικότερα, η ομάδα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών δημιούργησε και εκπαίδευσε μοντέλο Μηχανικής Μάθησης με δυνατότητα αναγνώρισης έξι ασθενειών της ελιάς ενώ παράλληλα κατασκεύασε μία χαμηλού κόστους φορητή διάταξη βασισμένη σε Τεχνολογίες Ανοιχτής Αρχιτεκτονικής με δυνατότητα καταγραφής και τροφοδότησης του μοντέλου Μηχανικής Μάθησης με δεδομένα πεδίου (χωράφι) με την αξιοποίηση ενσωματωμένης κάμερας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης από την εκπαιδευτική κοινότητα του υλικού που παράχθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Στην παρουσίαση συμμετείχαν οι μαθητές/τριες Λυκοκώστα Μαρία-Ευαγγελία, Μέρκος Γεώργιος, Μουντουρλή Λουκία και οι εκπαιδευτικοί Κουτσάκας Φίλιππος και Φωτιάδου Σαπφώ.

Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη ΕΔΩ