Η θεατροκεντρική πραγμάτευση της Δραματικής Ποίησης αποτελεί διδακτική πρόταση, σταθερά ελκυστική τόσο για τα παιδιά όσο και για τον/την φιλόλογο που την επιχειρεί[1].
Σε αυτό το πλαίσιο, με σκοπό την ανάδειξη της δύναμης του θεάτρου στην εκπαίδευση και με στόχους γνωστικούς, παιδαγωγικούς και αισθητικούς, η τραγωδία του Ευριπίδη Ελένη διδάχτηκε φέτος στη γ΄ γυμνασίου του Π.Σ.Π.Θ. με αξιοποίηση του τμήματος του σχολικού εγχειριδίου «Ας γίνουμε θεατές», με ακρόαση ή και θέαση ψηφιακού υλικού από ιστορικές θεατρικές παραστάσεις του έργου, με παρακολούθηση σύγχρονων σκηνικών εκδοχών του (για εφηβικό κοινό στο σχολείο από τη θεατρική ομάδα «Μικρός Βορράς» και για ευρύτερο κοινό στο Θέατρο Δάσους από το Κ.Θ.Β.Ε. ), με εφαρμογή θεατρικών τεχνικών εντός τάξης, με δημιουργίες χάρτινων προσωπείων, καθώς και με επίσκεψη, ξενάγηση και υιοθεσία του αρχαίου θεάτρου του Δίου με παράλληλη σκηνική δράση «in situ»[2].
Τα αποτελέσματα ήταν ανάλογα των στόχων του καινοτόμου –για το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα– εγχειρήματος, το οποίο σε συνδυασμό με άλλες περισσότερο κειμενοκεντρικές φιλολογικές αναγνώσεις προσέφερε μια ολιστική προσέγγιση του αρχαίου δράματος εστιάζοντας σε πανανθρώπινες διαχρονικά αξίες.
[1] Η πρόταση στηρίζεται στην εμψύχωση δύο θεατρικών εργαστηρίων από τη διδάσκουσα για τη διδασκαλία της Δραματικής Ποίησης στο Γυμνάσιο: «Ελένη – μια διδακτική πρόταση» (3ο & 4ο Θεατρικό Σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, 5-6/3/2005 & 25-26/2/2006. ISBN 960-88760-0-1 & 960-88760-7-1), αναπροσαρμόστηκε όμως λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες τάξης, σχολείου και εποχής.
[2] Περισσότερα για την επίσκεψη στο ελληνιστικό θέατρο του Δίου στο : https://pspth.edu.gr/symmetochi-mathiton-trion-sto-ekpedeftiko-programma-diazomatos-yiothesia-archeon-theatron-mathites-xenagoun-mathites-sta-archea-theatra/
Recent Comments