Λύκειο/Γυμνάσιο: 2310277809 - Δημοτικό: 2310225697 - Νηπιαγωγείο: 2310267433
Επιλογή Σελίδας

Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ) έχει μακρά παράδοση συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα (eTwinning, Erasmus+). Οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου – Λυκείου του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε πολλές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες εντός και εκτός τάξης στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Ακολουθήστε μας σε αυτές τις όμορφες ευρωπαϊκές διαδρομές!

 

 

Έργα Erasmus+

ERASMUS+   “Wat.Edu- Water Education for Innovative Environmental Learning “

Ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο 2021 το τριετές έργο Erasmus+ “ Wat.Edu – Water Education for Innovative Environmental Learning” το οποίο εστίασε στην εγρήγορση και ανάπτυξη περιβαλλοντικών  δεξιοτήτων των εφήβων ηλικίας 12-14 ετών και των εκπαιδευτικών τους. Κύριος σκοπός ήταν η συνεργασία, η πιλοτική δοκιμή και η διαρκώς αυξανόμενη εφαρμογή μιας νέας εμπειρικής καινοτόμου και σχετικής με το νερό μάθησης. Σκοπός του προγράμματος ήταν οι έφηβοι να κατανοήσουν τη σχέση και σύνδεση του νερού με διάφορα αντικείμενα φυσικά, κοινωνικά, τέχνης και τεχνολογίας.

Συμμετέχουσες χώρες ήταν η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Τσεχία και η Σλοβενία. Κάθε χώρα είχε αναλάβει έναν τομέα για τον οποίο δημιούργησε εκπαιδευτικό υλικό και όλες οι χώρες χρησιμοποίησαν και εφάρμοσαν τις καινοτόμες δραστηριότητες του υλικού  αυτού στην τάξη και στα Water Clubs – Events που υλοποιήθηκαν εντός και εκτός διδακτικού ωραρίου.  H συντονίστρια Erasmus+  για το ΠΣΠΘ ήταν η Διευθύντρια του ΠΣΠΘ κ. Ρώσσιου Ελένη και   η  παιδαγωγική ομάδα του ΠΣΠΘ που συμμετέχει στο πρόγραμμα ήταν οι εκπαιδευτικοί: κ. Μαυρίδου Αλεξάνδρα, κ. Πολίτου Μαρία, κ. Σαπφώ Φωτιάδου, κ. Πετρίδου Ελένη, κ. Πατιώ Μαρία, κ. Γκούβης Νέστορας, κ. Κούντη Μαρία, κ. Γουναρόπουλος Νίκος, κ. Λαλαγιάννη Αικατερίνη, κ. Αδαμίδου Αικατερίνη, κ. Φράγκατζης Κωνσταντίνος και η κ. Σιδηροπούλου Ουρανία.

https://pspth.edu.gr/diadiktyaki-ekdilosi-diachysis-ton-apotelesmaton-tou-erasmus-wat-edu/

Erasmus+ “Be proud, be a scout”

Το σχολείο μας συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στο πρόγραμμα ERASMUS+ «Be proud, be a scout» που υλοποιείται με τη συνεργασία πέντε ευρωπαϊκών χωρών (Γερμανία, Φινλανδία, Ρουμανία, Πορτογαλία, Ελλάδα). Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές/τριες μας συμμετέχουν σε πλήθος δραστηριότητες αποκομίζοντας σημαντικά εκπαιδευτικά οφέλη, πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις. Σε μια δύσκολη εποχή, όπως αυτή που διανύουμε, τέτοιες δράσεις μας κάνουν όλους να συνεχίζουμε την προσπάθεια, να χαμογελάμε, να αισιοδοξούμε, να είμαστε δημιουργικοί, να συνεργαζόμαστε, να προσφέρουμε, να μοιραζόμαστε.

 

Επίσκεψη στη Ρουμανία (16-23/10/2021)

Δύο (2) εκπαιδευτικών και τέσσερις (4) μαθητές/τριες συμμετείχαν στην επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Βουκουρέστι της Ρουμανίας. Το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης περιλάμβανε πολλαπλές δραστηριότητες στη φύση σε συνεργασία με προσκοπικές οργανώσεις της χώρας, πολιτιστικές δραστηριότητες στην πόλη του Βουκουρεστίου και εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο Σχολείο της υποδοχής.

Επίσκεψη στην Πορτογαλία (2-9/4/2022)

Οι στόχοι του ευρωπαϊκού προγράμματος ERΑSMUS+ (BE PROUD BE A SCOUT) που παίρνει μέρος το σχολείο μας είναι:

  1. Να συναναστρεφόμαστε κάθε άτομο με σεβασμό
  2. Να είμαστε ευγενικοί και να βοηθάμε κάποιον που χρειάζεται βοήθεια
  3. Να μαθαίνουμε κάνοντας
  4. Να τελειώνουμε ότι αρχίζουμε ακόμα κι αν συναντάμε δυσκολίες
  5. Να σεβόμαστε τη Φύση.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος επισκεφτήκαμε τους πορτογάλους φίλους μας στην Costa da Caparica, μαζί και με τους άλλους εταίρους μας από την Γερμανία, Ρουμανία και Φινλανδία.

Μπορείτε αναλυτικά να δείτε το ημερολόγιο της επίσκεψης όπως και μερικές φωτογραφίες στους παρακάτω υπερσυνδέσμους.

Ημερολόγιο Επίσκεψης

https://drive.google.com/file/d/1VcQFl38kDF_9e46irpaxtj1ahjKbioUn/view?usp=sharing

Slide show:

https://www.canva.com/design/DAFAtMbaueA/N0F5BWjBfA1ShvKus-Xh_Q/watch?utm_content=DAFAtMbaueA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Μαλιαρά Κορίνα και Χρυσόπουλος Γιάννης

Επίσκεψη εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών των εταίρων στην Θεσσαλονίκη και στο ΠΣΠΘ

Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

Χαρά μας η πρώτη συνάντηση με τους καλεσμένους μας στην Αίθουσα Τελετών του σχολείου. Η υποδοχή γίνεται με κουλούρι και μπουγάτσα. Απαραίτητος, βέβαια, και ο καφές, ελληνικός ή φίλτρου.

Παιχνίδια γνωριμίας στο σχολείο, οργανωμένα από τα παιδιά μας για όλες τις ομάδες – αν δεν  «σπάσει ο πάγος» πώς θα συνεχίσουμε;

Ξενάγηση στο σχολείο – ομάδες, παιχνίδια, διαγωνισμοί, ενθουσιασμός και κέφι.

Περιήγηση στην Άνω Πόλη, ακολουθώντας τη ροή του νερού – η ανηφόρα κουραστική, η θέα όμως από τον Όσιο Δαβίδ μας αποζημιώνει με τη γαλήνη της.

Η αφήγηση στον Πύργο του Τριγωνίου δημιουργεί ανάγλυφες εικόνες από την άλωση της όμορφης πόλης, της Θεσσαλονίκης.

Στη Μονή Βλατάδων, με αφορμή τα παγώνια, στοχασμός και περισυλλογή στη σκιά για τον Παράδεισο.

Γεμάτοι από εικόνες, σκέψεις και συναισθήματα κατηφορίζουμε, διασχίζοντας το ιστορικό κέντρο της πόλης και φτάνουμε στην παραλία – μας περιμένει ελληνικό γεύμα με θέα τον Λευκό Πύργο.

Το καραβάκι σαλπάρει το απόγευμα – «Της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι»

https://pspth.edu.gr/evdomada-erasmus-be-proud-be-a-scout-imera-1i/

Τρίτη 10 Μαΐου 2022

Ημέρα αφιερωμένη στη θάλασσα

Οι Ναυτοπρόσκοποι μας μυούν στην κωπηλασία στον Θερμαϊκό κόλπο – οι γενναίοι δοκιμάζουν τις αντοχές τους.

Ο ήλιος λάμπει και η αδελφή του Μ. Αλέξανδρου αναδύεται από τα κύματα – ή πρόκειται για οφθαλμαπάτη;

Η ναυμαχία πάντως δεν είχε σπαθιά, είχε νερομπάλονα.

Μακαρονάδα με κόκκινη σάλτσα και ελληνική σαλάτα για να συνεχίσουμε με ενέργεια – πώς αλλιώς θα βγάζαμε τις βάρκες απ’ το νερό;

Στο τέλος της ημέρας, την ώρα που ο ήλιος έδυε, παίζουμε θέατρο και τραγουδάμεγύρω από τη φωτιά

https://pspth.edu.gr/evdomada-erasmus-be-proud-be-a-scout-imera-2i/

Τετάρτη 11 Μαΐου 2022

Μεγάλο παιχνίδι στο ιστορικό κέντρο της πόλης – μας συνδράμουν οι απόφοιτοι του σχολείου και οι φοιτήτριες της Πρακτικής Άσκησης, μας συνδράμουν όμως και οι καταστηματάρχες στο Καπάνι με ελιές, φέτα και ρεβανί.

Ταξίδι στο ένδοξο παρελθόν της πόλης στο Αρχαιολογικό Μουσείο και τον Λευκό Πύργο – τα πόδια μας αρχίζουν να πονάνε από το περπάτημα. Μας ξεκουράζει όμως το «Άψε Ψήσε» με πίτα, σουβλάκι και γύρο στο πάρκο του Ξαρχάκου.

Το γλέντι θα ακολουθήσει το βράδυ στην πλατεία Άθωνος – μικροί και μεγάλοι χορεύουν στο στενοσόκακο.

https://pspth.edu.gr/evdomada-erasmus-be-proud-be-a-scout-imera-3i/

Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

Εκδρομή στην Πέλλα – θαυμάσαμε τα αρχαία ψηφιδωτά στο εσωτερικό του Μουσείου αλλά και στον τόπο που τα δημιούργησε, κάτω από τον ίδιο ανοιχτό ουρανό.

Ακολουθούν τα Λουτρά Πόζαρ – χαλαρές και απολαυστικές στιγμές των μελών κάθε ομάδας κάτω στις γούρνες και τον καταρράκτη.

Το μεσημέρι, στην πλατεία της Όρμας γεύμα κάτω από τον πλάτανο – πιο παραδοσιακά δεν γίνεται.

https://pspth.edu.gr/evdomada-erasmus-be-proud-be-a-scout-imera-4i/

Παρασκευή 13 Μαΐου 2022

Αθλήματα και παραδοσιακοί χοροί στο σχολείο για τα παιδιά – νους και σώμα υγιή.

Για τους εκπαιδευτικούς ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών – συζήτηση για τη σύγχρονη εκπαίδευση με ευρωπαϊκό προσανατολισμό.

Στο τέλος της μέρας οι γονείς των παιδιών ετοιμάζουν μπουφέ με ντολμαδάκια και άλλες νοστιμιές για μας φιλέψουν.

Ευχαριστίες και χαιρετισμοί. χαμόγελα, γέλια, χαρές και χοροί – κυκλώνουμε την αυλή του σχολείου με έναν συρτό.

Αλεξάνδρα Μυλωνά, Κωνσταντίνος Φράγκατζης

https://pspth.edu.gr/evdomada-erasmus-be-proud-be-a-scout-imera-5i/

Erasmus+ AMeLiE Project

Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Γυμνάσιο – Λύκειο) επιλέχθηκε ως ένα από τα 25 πιλοτικά σχολεία (5/χώρα εταίρο: Ελλάδα, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ιταλία και Ρουμανία) που λαμβάνουν μέρος στο εκπαιδευτικό στο πρόγραμμα Προηγμένης Εκπαίδευσης στον Αλφαβητισμό των Μέσων για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής ρητορικής μίσους AMeLiE. Το πρόγραμμα αποτελεί μια καινοτόμο και αποτελεσματική πρόταση για την εκπαίδευση, με μέθοδο και εργαλεία προσφερόμενα σε όλα τα ενδιαφερόμενα σχολεία. Εισηγείται καινοτόμες πρακτικές στην ψηφιακή εποχή και συμβάλλει στο θέμα της κοινωνικής ένταξης: πρόκειται για δύο πτυχές θεμελιώδους σημασίας, που συσχετίζονται έντονα και που διαπερνούν τη ζωή μας. Η κοινωνική ένταξη αποτελεί προτεραιότητα που ξεπερνά τα εθνικά και ευρωπαϊκά σύνορα, αποτελώντας έναν κεντρικό κόμβο σε όλους τους τομείς και όλα τα επίπεδα, από το θεσμικό έως εκείνο των κάθε μορφής κοινοτήτων. Κύριος στόχος του έργου AMeLiE είναι η χρήση ψηφιακών εργαλείων (ICT tools) κοινωνικής δικτύωσης αξιοποιώντας τις τεχνικές της μάθησης μεταξύ ομοτίμων και του πληθοπορισμού, ώστε να εκπαιδευτούν οι σχολικές κοινότητες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της διαδικτυακής ρητορικής μίσους. Πενταμελής ομάδα εκπαιδευτικών με συντονίστρια τη Διευθύντρια του ΠΣΠΘ εκπαιδεύτηκε στη μεθοδολογία AMeliE, μιας δοκιμασμένης καλής πρακτικής που βασίζεται στην αρχή της συν-δημιουργίας της πορείας εκπαίδευσης από εκπαιδευόμενους/ες μέσω διαδικτυακού σεμιναρίου και στη χρήση της διαδραστικής πλατφόρμας του έργου.

Συντονίστρια: Ελένη Ρώσσιου

Παιδαγωγική ομάδα: Αικατερίνη Αδαμίδου, Φίλιππος Κουτσάκας, Κορίνα Μαλιαρά, Αλεξάνδρα Μαυρίδου, Γιώργος Ποιμενίδης

https://pspth.edu.gr/to-pspth-sto-programma-amelie/

https://pspth.edu.gr/drasi-tou-pspth-os-eteros-tou-evropaikou-ergou-amelie/

 

Έργα eTwinning

e-Twinning: Volunteens in Green Action

“Recycling is music to my ears”

Κάθε υλικό μπορεί μόνο του ή συνδυαστικά με άλλα να γίνει ένα μουσικό όργανο και να παράγει ήχο.

Όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες συνεργάστηκαν και :

  • κατασκεύασαν αυτοσχέδια μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά
  • δημιούργησαν κοινή Εικονική Έκθεση αυτών των μουσικών οργάνων χρησιμοποιώντας την ελεύθερη εφαρμογή https://www.artsteps.com/
  • δημιούργησαν κοινό video-clip όπου, με  αυτά τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα συνοδεύουν ρυθμικά το τραγούδι  που δημιουργήσαμε στο πλαίσιο του e-Twinning μας της περασμένης χρονιάς «Μαζί θ’ αλλάξουμε τον κόσμο»

Υπερσύνδεσμος ανάρτησης υλικού:

http://www.nano-micro.gr/omilos/?p=3471

Συντονίστρια του προγράμματος (Greece): Ελένη Ρώσσιου

Συντονίστρια του προγράμματος (Italy): Carmela Panaro

Μέλη παιδαγωγικής ομάδας (Greece): Μαρία Πατιώ, Κορίνα Μαλιαρά, Κώστας Φράγκατζης, Μαρία Παλιαχάνη.

Μέλη παιδαγωγικής ομάδας (Italy): Tiziana Panaro, Vittoria Camero

eTwinning “Cleaning the oceans with artificial intelligence”:

Οι μαθητές/τριες του τμήματος γ1 Γυμνασίου συμμετείχαν φέτος στο έργο eTwinning με τίτλο “Cleaning the oceans with artificial intelligence”. Στο πλαίσιο του έργου πραγματοποιήθηκαν δράσεις τρισδιάστατης σχεδίασης με το ψηφιακό εργαλείο Tinkercad και κατασκευάστηκε ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά και απορρίμματα. Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Μυλωνά Αλεξάνδρα (συντονίστρια), Νεράντζης Νικόλαος, Κουτσάκης Φίλιππος, Μαλλιαρά Κυριακούλα, Χατζηβασιλειάδου Δέσποινα. Περισσότερες λεπτομέρειες για το έργο μπορείτε να βρείτε στο βίντεο παρουσίασης που βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1fbTzPK6M-QZQxnulObbODzgv8gm9Oe_Y/view?usp=sharing

eTwinning “Zeig mir deine Welt und lass uns zusammen träumen”:

Οι μαθητές/τριες της β΄γυμνασίου συμμετείχαν στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών στο έργο eTwinning με τίτλο “Zeig mir deine Welt und lass uns zusammen träumen” (Δείξε μου τον κόσμο σου και ας ονειρευτούμε μαζί). Πραγματοποιήθηκαν συνεργατικές δράσεις σε γερμανική γλώσσα και οι ομάδες εργασίας ήταν διακρατικές δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές, -τριες να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους από την Τσεχία, την Πολωνία καθώς και από το Πειραματικό Γυμνάσιο Σάμου. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χατζηβασιλειάδου Δέσποινα ΠΕ07 Γερμανικών. Περισσότερες λεπτομέρειες για το έργο μπορείτε να βρείτε στο βίντεο παρουσίασης που βρίσκεται στην παρακάτω σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1ObL1j6Oyj9cWpFxJxZymx6_8UAo_Ydzs/view?usp=sharing

eTwinning “Αναζητούμε συνήθειες και έθιμα σχετικά με τη διατροφή του τόπου μας”

eTwinning πρόγραμμα του ΠΣΠΘ με το 2ο Γυμνάσιο Χανίων.

Συνεργάστηκε το β2 Γυμνασίου με τους ακόλουθους καθηγητές/τριες: Λαλαγιάννη Κ. , Κούντη Μ., Μποζέλου Μ., Καραλίδου Φ., Κουτσάκας Φ. και Τσερόγκα Σ.

Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση  των μαθητών/τριών σε ζητήματα διατροφής,  η αναζήτηση και   κατανόηση  της σημασίας της διατροφής για την υγεία, η διαχρονική  προσέγγιση των διατροφικών συνήθειων στην Ελλάδα μέσα από πολλαπλές οπτικές, η μελέτη της νηστείας στην εκκλησία, επίσης η αναζήτηση και εκτέλεση συνταγών και τέλος η παρουσίαση ενός δεκατιανού στο σχολείο μας. Η συνεργασία και η χαρά της επικοινωνίας αποτέλεσε το επιστέγασμα του προγράμματος.

Το βίντεο είναι εδώ https://youtu.be/khx7SbrE4Gc